Další detaily o nové Kia Picanto

Standardní provedení Picanta zůstává rozměrově dost podobné svému předchůdci. Do délky zůstává vůz stejný (3595 mm), o 15 mm však narostl rozvor, který nyní činí 2400 mm. Díky tomu vůz působí celkově dynamičtěji. Zvětšil se také zavazadlový prostor, jehož objem je o 55 litrů větší. Celkově teď Picanto nabízí 255 litrů objemu, při sklopení zadních sedadel až 1010 litrů. V daném segmentu se tím Picanto postavilo jasně do čela.

Uvnitř vozu se můžeme těšit na tišší zážitek z jízdy. Zapracovalo se na odhlučnění a potlačení vibrací, snížil se také aerodynamický hluk, protože přední stěrače byly ukotveny o 6 mm níže. Nebudou chybět nejmodernější technologie, jako např. multimediální systém s dotykovým displejem, k němuž bude možné připojit přístroje Apple či Android, a bezpečnostní systémy - např. 6 airbagů. Za příplatky bude možné získat např. zpětnou kameru, bezdrátové dobíjení mobilního telefonu nebo airbag na kolena.

Picanto prošlo i technickými úpravami. Přední a zadní stabilizátory jsou nově tužší, zrychlil se převod řízení, a díky tomu by měl být vůz lépe ovladatelný a více komunikovat s řidičem. Proto dostalo nové Picanto poprvé také vektorování točivého momentu, které má zredukovat nedotáčivost při ostré jízdě v zatáčkách.

Pod kapotou můžeme očekávat litrový tříválec 1,0 T-GDI (100 koní) / 1,0 MPI (67 koní) nebo čtyřválcovou variantu 1,2 MPI (84 koní), kterou kromě standardní pětistupňové manuální převodovky bude možné spojit také s čtyřstupňovým automatem. Spotřeba by ani u jednoho motoru neměla přesáhnout hranici 4,6 l/100 km.

Jednotlivé úrovně výbav budou záviset na každém trhu, nicméně vrcholný stupeň GT Line bude k dispozici naprosto všude. Kia uvedla, že skutečně ostré provedení GT se u této modelové řady neobjeví. Místo toho má sportovní ambice zákazníků značky ukojit chystané Rio GT, které se ukáže v příštím roce.