Hyundai Elantra modelový rok 2011 (od 6/2011 do 12/2013)

Další generace dlouholetého modelu Hyundai Elantra je na světě. Kdybyste ji ale postavili vedle svého předchůdce, nejspíš byste ani neřekli, že jde o tentýž vůz. Jeho proměna je totiž tak radikální, že jde prakticky o novinku. Diametrálně se odlišuje už svým zevnějškem, který kopíruje fluidní trend automobilky, kombinuje množství linií, záhybů a tvarů a nešetří na kreativitě. Do přídě jsou zasazeny výrazné přední světlomety, které se táhnou až do boční části vozu. Ta společně se zádí až nápadně připomíná sedanovou verzi modelu i40, jen dělá sportovnější a divočejší dojem. Výrazně tomu přispívají ostře řezané boční linie s prolisy a paprsek zadního světlometu, který do boku zasahuje s velkým sebevědomím. Právě sebevědomost je ten pravý výraz, jak celou Elantru při pohledu zvenku ohodnotit. Přispívají k tomu i obdivuhodné rozměry karoserie: 4530 mm na délku, 1775 mm na šířku a 1445 mm na výšku. Rozvor činí úžasných 2700 mm. Oproti svému předchůdci tak Elantra nabyla 5 mm na délku, ale především celých 50 mm do šířky a 20 mm do výšky.

Interiér je sladěn do šedé a stříbrné barvy s místy temně černými prvky, které společně utvářejí stylový nádech luxusu. Použité plastové materiály působí kvalitně a ani po určité míře opotřebení není znát jakékoli nepříjemné vrzání. Na středovém panelu na řidiče čekají tři displeje s modrým podsvícením, jehož úroveň si lze libovolně navolit. Tvarování konzole zajišťuje, že se řidič necítí stísněně a má dost prostoru; pravá noha prakticky nemá šanci o středový panel zavadit. Mezi budíky je umístěn palubní počítač, vše přehledně zpracované a dobře čitelné. Ovládání palubního počítače se nachází na svislém rameni volantu, což je trochu netradiční, ale nejedná se o nic, na co by nebylo možné si zvyknout. Co do uspořádání a přehlednosti tak Elantře prakticky nelze vůbec nic vytknout, byť se najdou i drobné nedostatky. Průduchy po stranách středového panelu nelze uzavřít a interaktivita systému, který řidiči radí, kdy přeřadit, nenabízí nic než naprostou předvídatelnost a stejnou hodnotu otáček pro přeřazení na vyšší rychlostní stupeň za všech okolností.

Posezení a cestování v Elantře je opravdu příjemné a pohodlné. Rozměry vozu se starají o to, že má každý dost místa a sedadla jsou komfortně tvarována. Řidičovo by mohlo být umístěno o trochu níže, jinak je ale perfektně naladěno i na delší jízdy, kdy je pohodlí velmi důležité. Vzadu je už místa o trochu méně. Svažující se střecha příliš prostoru nad hlavou nenabízí, a tak by vyšší pasažéři mohli mít problém jak při nastupování, tak při samotné jízdě. Více by mohlo být i odkládacích ploch, případně by bylo vhodné některé zvětšit. Například velkou lahev zkrátka nikam nevložíte. Naproti tomu v zavazadelníku přepravíte bez problémů prakticky cokoli. Předchozí verze Elantry disponovala kufrem menším o celých 70 l, v té nové udává výrobce základní objem působivých 415 l. Lze jej samozřejmě zvětšit sklopením zadních sedadel, bohužel je však nelze položit do vodorovné polohy a uprostřed tak vzniká schod.

Při výběru vhodné motorizace si nemusíte dělat příliš starostí. Český trh dostává k dispozici pouze jeden zážehový motor o objemu 1,6i, avšak s působivým výkonem 97 kW. Je relativně tichý, a při jízdě tak uslyšíte maximálně mírný valivý zvuk od pneumatik. Při vyšších otáčkách dostává až sportovní záběr, což určitě nejednoho řidiče potěší. Dostává se tím totiž do fáze rychlých reakcí a je z něj slušný rychlík. Vysloveně sportovní jízdní zážitek od Elantry ale nečekejte, Hyundai upřednostňuje v první řadě komfort. To ale samo o sobě není vůbec nic, za co automobilku kárat. Naopak. Velkým pozitivem je tak plynulé a příjemné řazení, jednotlivé rychlostní stupně zapadají zlehka a snadno. Řízení by však mohlo být méně naposilované, řidič tak necítí tolik spojení s vozem, jak by bylo vhodné. Vůz relativně dobře sedí a nenaklání se, nedotáčivost je v pořádku, záď vozu je ale náchylná na výraznější změny či silnější poryvy větru při dálničních rychlostech. Při brzdění pozor na ostrý nástup brzd. Velkou výhodou je ale spotřeba, která ve stovce poskočí jen o jednu desetinu nad 5 l/100 km, na dálnici počítejte o litr až litr a půl více (při 3500 tisíce otáčkách). Ve městě si pak Elantra nárokuje zhruba 9 l/100 km.

Za velmi slušnou cenu začínající na hranici 300 tisíc korun je Elantra opravdu vynikající volbou. Komfort, dynamika, precizně vyladěný interiér, to jsou hlavní plusy nové generace korejského sedanu. V plné výbavě jej pak získáte za 400 tisíc.

Motorizace:

Provedení

Druh karoserie/počet dveří

Převodovka

Zdvihový objem

kW/PS

Období výroby

HYUNDAI Elantra 1.6i Style

  Sedan / Limuzína, 4  

M6  

   1591 ccm  

   97 / 132  

  06/2011 - 09/2013  

HYUNDAI Elantra 1.6i aut. Classic

  Sedan / Limuzína, 4  

A6  

   1591 ccm  

   97 / 132  

  06/2011 - 09/2013  

HYUNDAI Elantra 1.6i aut. Comfort

  Sedan / Limuzína, 4  

A6  

   1591 ccm  

   97 / 132  

  06/2011 - 09/2013  

HYUNDAI Elantra 1.6i Comfort

  Sedan / Limuzína, 4  

M6  

   1591 ccm  

   97 / 132  

  06/2011 - 12/2013  

HYUNDAI Elantra 1.6i aut. Style

  Sedan / Limuzína, 4  

A6  

   1591 ccm  

   97 / 132  

  06/2011 - 09/2013  

HYUNDAI Elantra 1.6i Classic

  Sedan / Limuzína, 4  

M6  

   1591 ccm  

   97 / 132  

  06/2011 - 12/2013