Hyundai Motor Company - obchodní výsledky za rok 2012

Vylepšený produktový mix a nárůst prodeje přinesl v roce 2012 zvýšení výnosů z prodeje meziročně o 8,6 procenta na 84,47 bilionu wonů (1,516 bilionu korun). Provozní zisk se zvýšil o 5,1 % na 8,44 bilionu wonů (151,5 miliardy korun), zatímco čistý zisk vzrostl meziročně o 11,7 % na 9,06 bilionu wonů (162,6 miliardy korun) díky výborným výsledkům zahraničních závodů a poboček Hyundai.

Hyundai prodal v roce 2012 po celém světě 4 410 357 vozů (korejský trh: 667 496 vozů/exportní trhy: 3 742 861 vozů), což je o 8,6 % více než předcházejícím roce. Zatímco prodej v Koreji poklesl meziročně o 2,2 % na 667 496 vozů, prodal Hyundai 3 742 861 vozů na zahraničních trzích (export: 1 243 763 vozů/zahraniční závody: 2 499 098 vozů), což je v meziročním srovnání o 10,8 % víc. Za pozornost stojí zejména skokový nárůst prodeje v Evropě o více než 10 procent na 444 000 vozů navzdory klesající poptávce na tomto trhu.
 
V reakci na stagnující poptávku na domácím korejském trhu začal Hyundai agresivně zvyšovat export z Koreje a podporovat prodej na svých zahraničních trzích prostřednictvím lokální výrobní a prodejní sítě. Hyundai také zvýšil svou ziskovost vylepšeným produktovým mixem a účinným marketingem, založeným na kvalitativním růstu.
 
Hyundai předpovídá, že globální automobilový trh, včetně některých rozvíjejících se trhů, bude čelit zpomalující se poptávce v prostředí intenzivnější konkurence a přísnějších vládních opatření. Hyundai i přesto usiluje zvýšit v roce 2013 prodej o 5,7 % na 4,66 milionu vozidel (Korea: 668 000 vozidel/zahraničí: 3 992 000 vozidel).