Stejně jako v roce 2012, i v roce minulém vyrobila automobilka Hyundai v nošovické továrně více vozů, než ukládal plán. Řečí čísel - zhruba 1% nad stanovenou hranici, tedy o 3 000 automobilů více. Pozadu nezůstal ani slovenský závod sesterské Kii, který poprvé ve své historii dosahuje 300 000 vyrobených vozů.
Rok 2012 ukázal, že nošovická továrna korejského giganta Hyundai dokáže plnit výrobní plány na více než 100%. Z výrobních linek tak sjelo 303 035 vozů, přičemž plán ukládal "jen" 300 000. Také v loňském roce se podařilo vyrobit více automobilů, než stanovoval plán, a to opět o více než 3 000 kusů. Nejvíce bylo vyrobeno modelů ix35 a i30 ve třech variantách (hatchback, kombi a třídvéřová verze).
Hyundai pak své vozy celkově exportoval do 55 zemí světa. Největší množství jich proudilo do Německa, Ruska a Velké Británie. Evropský trh tak i přes mírný pokles a ztrátu objemu představoval primární lokalitu, do které se Hyundaie vyvážely. Nárůst počtu vozů vyvezených mimo Evropu se pak projevil především v asijské části Ruska, v Turecku, Austrálii nebo Jižní Africe.
6. ledna začnou Nošovice opět vyrábět. Od 21. prosince jsou totiž v plánované technologické odstávce a její zaměstnanci mají dovolenou. Celkově jich v továrně pracuje 3 500, subdodavatelské firmy pak zaměstnávají dalších 7 000 lidí.
Svých výrobních kapacit využívá naplno také slovenský závod automobilky Kia. Zatímco v roce 2012 vyprodukoval 292 000 vozů, v roce 2013 již byla poprvé v historii překročena hranice 300 000 vyrobených aut. Výroba narůstá i přes pokles poptávky zemí EU po nových automobilech. Rusko pak ze slovenského závodu odebralo nejvíce vozů (přes 20%). V Žilině jsou montovány modely Sportage, cee´d a Venga.