Nová generace i30 poráží klíčové rivaly svou vysokou zůstatkovou hodnotou
Nejnovější model značky Hyundai v segmentu C, nová generace i30, potvrzuje svou kvalitu a ambice stát se nejprodávanějším vozem v České republice. Podle očekávání a výsledků nových nezávislých studií na hlavních evropských trzích si totiž udrží vyšší procento své původní ceny, než jeho přímí konkurenti.
 
Analýzy provedené vydavatelem příručky zůstatkových hodnot Eurotax, přední francouzskou publikací L’Argus a renomovaným italským časopisem Quattroruote předpovídají pozoruhodné zůstatkové hodnoty pro nový model ve Francii, Německu, Itálii, Polsku a Španělsku.
 
Zákazníci v Německu mohou očekávat, že nová generace i30 bude rozumnější investicí, než je tomu u klíčových rivalů. Eurotax předpovídá, že si vznětová verze 1,4 litru zachová 46 % své původní ceny po třech letech a 60 000 km. S tímto výsledkem za sebou zanechá zavedené konkurenty v segmentu C, jako je Ford Focus (42 %), Peugeot 308 (40 %) a Toyota Auris (42 %). Podobně i zážehový model i30 1,4 litru (45 %) dosáhl výrazně lepšího výsledku než Focus (42 %), 308 (37 %) a Auris (41 %).
 
Také výsledky ve Španělsku a Polsku favorizují Hyundai. Eurotax i v těchto zemích očekává, že nová generace i30 dosáhne nejlepších zůstatkových hodnot ve svém segmentu.
 
Nová generace i30 je považována časopisem L’Argus za lídra v oblasti zůstatkových hodnot také ve Francii, kde by si zážehové modely i30 měly po třech letech a 75 000 km zachovat 43 % a vznětové modely 46 % své původní hodnoty – to je víc než Focus, 308 a Renault Mégane. Italský časopis Quattroruote očekává po stejné době a ujeté vzdálenosti hodnoty 46 %, resp. 47 %, tedy více než Opel Astra, 308 a Mégane.
 
Allan Rushforth, viceprezident a výkonný ředitel společnosti Hyundai Motor Europe, k tomu uvedl: „Pozoruhodné zůstatkové ceny pro novou generaci i30 jsou dalším důkazem bezkonkurenčního poměru cena/výkon poskytovaného firemním i soukromým zákazníkům. Konkurenceschopné zůstatkové ceny doplňují emocionální přitažlivost dynamického designu i vysokou úroveň kvality a přispívají k nízkým celkovým nákladům na vlastnění vozidla, což představuje další racionální důvody, proč zvolit Hyundai.“
 
Program pětileté komplexní záruky Hyundai poskytuje evropským zákazníkům naprostý pocit jistoty. Jeho součástí je 5letá záruka bez omezení ujetých kilometrů, 5 let asistenční služby zdarma a 5 let kondičních prohlídek zdarma.
 
Německo
Zůstatkové hodnoty (%) pro nový i30 v porovnání s klíčovými konkurenty na německém trhu
Zážehové modely
ZH (%)
 
Vznětové modely
ZH (%)
Hyundai i30 
45
 
Hyundai i30 
46
Ford Focus
42
 
Ford Focus
42
Peugeot 308
37
 
Peugeot 308
40
Toyota Auris
41
 
Toyota Auris
42
Zdroj: Eurotax, 36 měsíců a 60 000 km
 
Francie 
Zůstatkové hodnoty (%) pro nový i30 v porovnání s klíčovými konkurenty na francouzském trhu
Zážehové modely
ZH (%)
 
Vznětové modely
ZH (%)
Hyundai i30 
43
 
Hyundai i30 
46
Ford Focus
41
 
Ford Focus
44
Peugeot 308
40
 
Peugeot 308
42
Renault Megane
39
 
Renault Megane
41
Zdroj: L’Argus, 36 měsíců a 75 000 km
 
Itálie
Zůstatkové hodnoty (%) pro nový i30 v porovnání s klíčovými konkurenty na italském trhu
Zážehové modely
ZH (%)
 
Vznětové modely
ZH (%)
Hyundai i30 
46
 
Hyundai i30 
47
Opel Astra
46
 
Opel Astra
45
Peugeot 308
41
 
Peugeot 308
39
Renault Megane
45
 
Renault Megane
42
Zdroj: Quattroruote, 36 měsíců a 75 000 km
 
Polsko
Zůstatkové hodnoty (%) pro nový i30 v porovnání s klíčovými konkurenty na polském trhu
Zážehové modely
ZH (%)
 
Vznětové modely
ZH (%)
Hyundai i30 
46
 
Hyundai i30 
47
Ford Focus
43
 
Ford Focus
45
Peugeot 308
42
 
Peugeot 308
43
Toyota Auris
46
 
Toyota Auris
49
Zdroj: Eurotax, 36 měsíců a 60 000 km
 
Španělsko 
Zůstatkové hodnoty (%) pro nový i30 v porovnání s klíčovými konkurenty na španělském trhu
Zážehové modely
ZH (%)
 
Vznětové modely
ZH (%)
Hyundai i30 
42
 
Hyundai i30 
47
Ford Focus
42
 
Ford Focus
47
Peugeot 308
39
 
Peugeot 308
44
Toyota Auris
39
 
Toyota Auris
44

Zdroj: www.hyundai.cz