Jak jezdí nový Hyundai i30?

Nová "í třicítka" se oproti svému předchůdci mírně zvětšila: na délce nabyla o 40, na šířce pak o 15 mm. Celkové rozměry tak nyní činí 4340 x 1795 x 1455 mm. Jeho tvary jsou kulatější a bachratější, přesto působí elegantně a téměř sportovně. Zachoval si i působivé rozměry zavazadlového prostoru, který dokonce nabyl o 17 l na celkových 395 l. Při sklopení zadních sedadel lze získat objem až 1301 l. V interiéru Hyundai vsadil na minimalismus, a rozhodně se to vyplatilo. Design vnitřku vozu je až luxusní, a dominuje mu samostatně postavený dotykový displej multimediálního systému s pěti až osmipalcovou úhlopříčkou. Použité materiály jsou kvalitní, vypadají velice dobře a vše v interiéru je perfektně sladěno. Prostoru má každý cestující dostatek, pouze vzadu by lidé s delší postavou mohli potřebovat více místa na nohy.

V nabídce motorů najdeme tři benzínové a tři dieselové jednotky. Začínáme na atmosférické verzi 1,4 se 100 koňmi, následuje litrový přeplňovaný tříválec o 120 koních a nová přeplňována čtrnáctistovka se 140 koňmi. K poslední jmenované verzi lze napojit vedle manuálu i sedmistupňový automat. Dieselové motory mají všechny objem 1,6, liší se pouze výkonem: 95, 110 nebo 136 koní. Obě výkonnější varianty mohou být spojeny se stejným automatem jako manuál. V nabídce je ale v tuto chvíli zatím pouze litrový tříválec a dva silnější naftové motory. Do prodeje totiž Hyundai vypustil zatím jen úvodní edici Symbol. Cena začíná na 399 990 Kč za litrový benzíňák. S ním dostane nový majitel např. rádio, manuální klimatizaci, šest airbagů, litá kola, vyhřívaná sedadla a volant, tempomat, mlhovky, parkovací kameru, dešťový senzor nebo automatické přepínání tlumených a dálkových světel. Za příplatek je dostupný paket Plus, který přidá LEDky, navigaci s dotykovou obrazovkou a automatickou dvouzónovou klimatizaci. Toto provedení stojí o 40 tisíc korun víc.

A teď to nejdůležitější. Jaké jsou skutečné jízdní vlastnosti nového Hyundai i30? Testován byl dieselový motor 1,6, který je výborně odhlučněný. V kabině tak jen stěží poznáte, že je nastartováno. Nevadil mu ani provoz za studena, kdy šlapal také velmi tiše. Při jízdě potěší také komfortní naladění podvozku, který dokáže velmi dobře filtrovat nerovnosti a udržuje vůz po celou dobu jízdy stabilní. Do zatáček se tak příliš nenaklání, dobře drží stopu a jede velmi jistě. Dobrá komunikace s řidičem jízdní vlastnosti jen podporuje. Řízení je totiž strmější, a tak má řidič po celou dobu stoprocentní kontrolu nad vozem. Po prvních jízdách tak lze konstatovat, že i přes první kontroverzní pohledy především na design vozu se nová "í třicítka" vydařila a posunula Hyundai zase o kousek dál.