Servisní informace - Daewoo Matiz 1998

 

 

 

 

 

 

 

 

Plánovaná údržba - zážehový motor

Následující údržbové operace je nutno provádět v zájmu zachování dobré ovladatelnosti a výkonu vozidla. Všechny doklady o provedení údržbových operací si uschovejte, jako doklad o dodžení podmínek záruky vašeho vozu. Zde jsou uvedeny platné intervaly údržbových operací jak v časových úsecích, tak v počtu ujetých kilometrů, přičemž platí stav, který nastane dříve.

motorový olej

zážehový motor

API SJ, SL nebo vyšší, ILSAC GF-3 nebo vyšší

SAE 5W-20, 5W-30

1,6 DOHC - 3,3 (s výměnou olejového filtru), 1,8 DOHC 4,0 (s výměnou olejového filtru)

 

SAE 10W-30 (nad -18°C)

 

SAE 15W-40 (nad -13°C)

 

SAE 20W-50 (nad -7°C)

 

SAE 5W-20 (pod -10°C) *1, *2

 

vznětový motor

API CH-4 nebo vyšší, ACEA B4 nebo vyšší

SAE 30 (0°C ~ 40°c)

1,5 CRDi - 5,3 (s výměnou olejového filtru)

 

SAE 20W-40 (nad -10°C)

 

SAE 15W-40 (nad -15°C)

 

SAE 10 -30 (-20°C ~ 40°c)

 

SAE 5W-30 (-25°C ~ 40°C)

 

SAE 0W-30 (pod 10°C) *1, *2

 

*1. omezeno jízdními podmínkami a dostupností

 

*2. nevhodné pro trvale vysoké jízdní rychlosti.

 

spotřeba oleje

běžné provozní podmínky

MAX. 1L/1500 km

 

náročné provozní podmínky

MAX. 1L/1000 km

 

převodovka

manuální

originální převodový olej Hyundai MTF 75W/85 (API GL-4)

2,15 ; 2,0 (1,5 CRDi)

 
 

automatická

originální kapalina Hyundai ATF SP-III, DIAMOND ATF SP-III, SK ATF SP III nebo jiné značky, schválené společností Hyundai Motor Co.

6,1 (1,6 CRDi) ; 6,7 (1,8 CRDi)

 
 

posilovač řízení

PSF-3

dle potřeby

 

brzdová kapalina

DOT 3,DOT 4 nebo ekvivalentní náhrada

dle potřeby

 

chladící kapalina motoru

pro hliníkové chladiče - na bázi etylen glykolu

zážehový motor 6,2 (1,6 DOHC), 6,5(1,8 DOHC), vznětový motor 6,3

 

položka údržby

intervaly údržby

počet měsíců nebo počet ujetých kilometrů, podle toho, co nastane dříve

počet měsíců

15

30

45

60

75

90

105

120

km x 1000

12

24

36

48

60

72

84

96

údržba řídícího systému motoru (zážehový motor)

motorový olej & filtr

R

R

R

R

R

R

R

R

hnací řemen (vodního čerpadla, alternátoru & klimatizace)

 

I

 

I

 

I

 

I

palivový filtr (MFI)

 

 

 

R

 

 

 

R

vedení paliva, palivové hadice & spoje

I

I

I

I

I

I

I

I

rozvodový řemen

 

 

 

I

 

R

 

 

hadice odvětrání a uzávěr palivové nádrže

 

I

 

I

 

I

 

I

podtlakové hadice odvětrání klikové skříně

 

I

 

I

 

I

 

I

vložka vzduchového filtru

I

I

R

I

I

R

I

I

svíčky zapalování

 

I

R

 

I

R

 

I

vůle ventilů (1,8 DOHC)

každých 90.000 km nebo 48 měsíců podle toho, co nastane dříve : "I"

 

I: kontrola a podle potřeby vyčištění, seřízení, oprava nebo výměna. R: výměna.  

Vznětový motor

položka údržby

intervaly údržby

počet měsíců nebo počet ujetých kilometrů, podle toho, co nastane dříve

počet měsíců

15

30

45

60

75

90

105

120

km x 1000

12

24

36

48

60

72

84

96

údržba řídícího systému motoru (vznětový motor)

motorový olej & filtr (klasifikace API: CG-4 nebo vyšší) viz. Poznámka (1) (klasifikace ACEA: B-4 nebo vyšší)

pouze EU

R

R

R

R

R

R

R

R

kromě EU

každých 10 000 km nebo 12 měsíců podle toho, co nastane dřívě: "R"

vložka vzduchového filtru

I

R

I

R

I

R

I

R

vložka palivového filtru, viz. poznámka (2)

pouze EU

 

R

 

R

 

R

 

R

kromě EU

viz. Poznámka (3)

rozvodový řemen

 

 

 

 

 

 

 

R

hnací řemen (čerpadla posilovače řízení, alternátoru & klimatizace)

 

I

 

I

 

R

 

I

podtlakové čerpadlo alternátoru

I

I

I

I

I

I

I

I

olejová & podtlaková hadice alternátoru

I

I

I

I

I

I

I

I

vedení paliva, palivové hadice & spoje

I

I

I

I

I

I

I

I

(1) každých 500 km nebo před zahájením dlouhé cesty - "I"

(2) pokud specifikace motorové nafty nesplňuje evropské normy EN590, provádějte výměnu častěji. Podrobnosti vám poskytne autorizovaný prodejce vozů Hyundai.

(3) kontrola každých 7500 km nebo 6 měsíců a výměna každých 15 000 km nebo 12 měsíců. Při výměně vložky palivového filtru používejte originální náhradní díly Hyundai.

Všeobecná údržba

položka údržby

intervaly údržby

počet měsíců nebo počet ujetých kilometrů, podle toho, co nastane dříve

počet měsíců

15

30

45

60

75

90

105

120

km x 1000

12

24

36

48

60

72

84

96

všeobecná údržba

chladící systém motoru

I

I

I

I

I

I

I

I

chladící kapalina motoru

pouze EU

viz. poznámka (1)

vyjma EU

viz. poznámka (2)

olej manuální převodovky

I

I

I

I

I

I

I

I

kapalina automatické převodovky

pouze EU

I

I

I

I

I

R

I

I

vyjma EU

I

I

I

I

I

I

I

I

brzdové hadice a vedení

I

I

I

I

I

I

I

I

brzdová kapalina

 

I

 

I

 

I

 

I

zadní brzdové destičky, třmeny a kotouče

 

I

 

I

 

I

 

I

výfukové potrubí a tlumič výfuku

I

I

I

I

I

I

I

I

upevňovací šrouby podvozku

I

I

I

I

I

I

I

I

převodka řízení, táhla & manžety/kulový čep spodního ramene

I

I

I

I

I

I

I

I

čerpadlo posilovače žřízení, řemen a hadice

I

I

I

I

I

I

I

I

hnací hřídele a manžety

 

I

 

I

 

I

 

I

náplň klimatizace

I

I

I

I

I

I

I

I

filtr klimatizace (ppřed tělesem ventilátoru)

R

R

R

R

R

R

R

R

(1) Nejprve výměna chladící kapaliny motoru po 90 000 km nebo 60 měsících. Poté výměna každých 45 000 km nebo 24 měsíců.

(2) každých 45 000 km nebo 24 měsíců, podle toho, co nastane dřívě: "R"

Náročné podmínky

U vozidel pravidelně provozovaných za ztížených podmínek musejí být následující komponenty kontrolovány častěji. Odpovídající intervaly najdete v této tabulce.

položka údržby

údržba operace

intervaly údržby

jízdní podmínky

motorový olej a filtr (zážehový motor)

R

každých 7500 km nebo 6 měsíců

A, B, C, D, E, F, G, H, I, K

motorový olej a filtr (vznětový motor)

pouze EU

R

každých 7500 km nebo 6 měsíců

A, B, C, F, H, I, J

kromě EU

každých 7500 km nebo 6 měsíců

vložka vzduchového filtru

R

častěji

C, E

svíčky zapalování

R

častěji

B, H

rozvodový řemen

R

každých 60 000 km nebo 48 měsíců

D, E, F, G

brzdové destičky, třmeny a kotouče

I

častěji

C, D, G, H

zadní brzdové bubny/obložení/destičky, ruční brzda

I

častěji

C, D, G, H

převodovka řízení, táhla a manžety, kulový kloub spodního ramene

I

častěji

C, D, E, F, G

hnací hřídele a manžety

I

každých 15 000 km nebo 12 měsíců

C, D, E, G

olej mechanické převodovky

R

každých 100 000 km

A, C, D, E, F, G, H, I, J

kapalina automatické převodovky

pouze EU

R

každých 45 000 km

A, C, E, F, G, H, I

kromě EU

každých 40 000 km

filtr klimatizace (před tělesem ventilátoru)

R

častěji

C, E

 

A - opakované jízdy na krátkou vzdálenost do 8 km za normální teploty nebo do 16 km za chladného počasí

B - častý chod motoru ve volnoběžných nebo nízkých otáčkách na dlouhých cestách.

C - jízda po nerovné, prašné, zablácené, nezpevněné, štěrkové nebo nasolené cestě

D - jízda v oblastech s častým ošetřováním vozovky solí nebo jinými korozními materiály nebo jízda při velmi nízkých teplotách

E - jízda v písčitých oblastech

F - jízda v husté dopravě při teplotě nad 32 °C

G - jízda do kopce, z kopce nebo na horách

H - tažení přívěsu nebo karavanu nebo používání střešního nosiče

I - jízda jako taxi, policejní, odtahové nebo užitkové vozidlo

J - jízda rychlosté nad 170 km/h

K - jízda s častými rozjezdy a zastaveními

 

motorový olej

zážehový motor

API SJ, SL nebo vyšší, ILSAC GF-3 nebo vyšší

SAE 5W-20, 5W-30

1,6 DOHC - 3,3 (s výměnou olejového filtru), 1,8 DOHC 4,0 (s výměnou olejového filtru)

 

SAE 10W-30 (nad -18°C)

 

SAE 15W-40 (nad -13°C)

 

SAE 20W-50 (nad -7°C)

 

SAE 5W-20 (pod -10°C) *1, *2

 

vznětový motor

API CH-4 nebo vyšší, ACEA B4 nebo vyšší

SAE 30 (0°C ~ 40°c)

1,5 CRDi - 5,3 (s výměnou olejového filtru)

 

SAE 20W-40 (nad -10°C)

 

SAE 15W-40 (nad -15°C)

 

SAE 10 -30 (-20°C ~ 40°c)

 

SAE 5W-30 (-25°C ~ 40°C)

 

SAE 0W-30 (pod 10°C) *1, *2

 

*1. omezeno jízdními podmínkami a dostupností

 

*2. nevhodné pro trvale vysoké jízdní rychlosti.

 

spotřeba oleje

běžné provozní podmínky

MAX. 1L/1500 km

 

náročné provozní podmínky

MAX. 1L/1000 km

 

převodovka

manuální

originální převodový olej Hyundai MTF 75W/85 (API GL-4)

2,15 ; 2,0 (1,5 CRDi)

 
 

automatická

originální kapalina Hyundai ATF SP-III, DIAMOND ATF SP-III, SK ATF SP III nebo jiné značky, schválené společností Hyundai Motor Co.

6,1 (1,6 CRDi) ; 6,7 (1,8 CRDi)

 
 

posilovač řízení

PSF-3

dle potřeby

 

brzdová kapalina

DOT 3,DOT 4 nebo ekvivalentní náhrada

dle potřeby

 

chladící kapalina motoru

pro hliníkové chladiče - na bázi etylen glykolu

zážehový motor 6,2 (1,6 DOHC), 6,5(1,8 DOHC), vznětový motor 6,3

 
 

 

0.8 (F8CV) 1998 - 2005

 

Motor

Kód motoru

F8CV 

 

 

Zdvihový objem

796 

(cc) 

 

Volnoběžné otáčky
(S klimatizací vzduchu)

950
1000 ± 50 

(rpm) 

 

Palivový systém (výrobce a typ)

MPI 

 

 

Pořadí pálení

1 - 3 - 2 

 

 

Zapalovací svíčky (výrobce a typ)

NGK BPR5EY-11
Champion RN9YC4
Bosch WR8DCX 

 

 

Vzdálenost zapalovací svíčky

NGK,Champion: 1.1
Bosch: 1.2 

(mm) 

 

Zvýšený volnoběh

2500 - 3000 

(rpm) 

 

Elektrické zařízení

Akumulátor

35 

(Ah) 

 

Alternátor

65 

(A) 

 

Plnící množství

Olejová vana, včetně filtru

2.7 

(l) 

 

Chladicí systém

3.8 

(l) 

 

Zapalovací svíčky

25  

(Nm) 

 

 

Motor

Motorové olej 

SAE 10W-30 

API SL 

Až -20 °C až 30 °C 

Motorové olej 

SAE 5W-30 

API SL 

Pod 30 °C 

Motorové olej 

SAE 15W-40 

API SL 

Nad -15 °C 

Chladicí systém

Chladící kapalina 

 

Na fosfátové bázi 

 

Plnící množství

Olejová vana, včetně filtru  

2.7 

(l) 

Ruční převodovka  

Y4A 

 

Plnící množství převodovky  

2.1 

(l) 

Servořízení  

1.0 

(l) 

Chladicí systém  

3.8 

(l) 

Mraznička klimatizace vzduchu  

500 - 550 

(g) 

Olej kompresoru klimatizace vzduchu  

150 

(ml)