Jak si stojí Kia Optima plug-in hybrid?

Po designové stránce Optima plug-in hybrid kopíruje trendy odlišování hybridních vozů od svých klasických sériových vzorů na beznín či naftu. Nový je tak přední nárazník a maska chladiče, která má integrované aktivní lamely na snižování čelního odporu vzduchu. Zásuvka pro připojení nabíjecího kabelu je zasazena do nového předního nárazníku. Upraven byl nárazník také vzadu; nově působí várazně agresivněji. Celkové dopady však nejsou pouze vzhledové - obtékání vzduchu kolem karoserie se úpravami rozhodně zlepšilo a plug-in hybrid tak při jízdě v podstatě neuslyšíte.

V interiéru se můžete těšit na jednoduchý a přehledný ekonoměr, který vám na první pohled sdělí všechny potřebné informace. Přepínání mezi hybridním a elektrickým režimem se nachází na středovém panelu. Řidičovo sedadlo je usazeno o trochu výše než tomu bylo u první generace hybridní Optimy, bohužel ale zůstal malý prostor pro hlavu. Podélně i v příčném směru je však místa pro každého dostatek. V zavazadlovém prostoru se objem pro uložení lithium-polymerového akumulátoru s kapacitou 9,8 kWh snížil z původních 510 na 307 l. Dojezdová rezerva bohužel není dostupná, prostor zaberou také kabely pro nabíjení. Jeden je pro běžnou domácí síť, jeden pak má standardní evropskou koncovku pro třífázovou síť.

Pod kapotou je usazen dvoulitrový atmosférický zážehový čtyřválec GDI se 115 kW, doplněný o elektromotor s výkonem 50 kW a 205 Nm. Aby byl výkon co nejvíce optimalizován, je Optima plug-in hybrid vybavena např. chytrou klimatizací, která soustředí svou aktivitu směrem k řidiči. S plně nabitou baterií (doma za 5 hodin, s "evropským" kabelem za 2,5 hodiny) zvládne Optima ujet za nejnižší spotřebu cca 40 km (testováno v zimě), po dalších 60 km ji ale zvládá udržovat na hranici 4,2 l/100 km, což je stále o minimálně litr paliva méně, než je schopen zvládnout klasický dieselový motor nebo než může nabídnout konkurence. Při nabíjení akumulátoru s kapacitou 9,8 kWh, které vyjde "do plných" na zhruba 40 korun, je to opravdu dobrý výsledek.

Jízdní vlastnosti jsou komfortní, řízení je ale trochu přeposilované a vůz nemá adaptivní tlumiče. Motor však šlape velice příjemně a dobře využívá svůj výkon. Výraznější účinek by mohly mít brzdy a to i přesto, že na zadní  nápravě jsou větší kotouče (o celých 22 mm než u standardního provedení). Řidič by jistě ocenil také větší komunikativnost vozu při řízení.