Hyundai Genesis modelový rok 2008 (od 2008 do 2014)

Rok 2008 je pro Hyundai důležitým milníkem. Byť se ho evropští zákazníci dočkají později, osmiválcový luxusní Genesis už si svou premiéru odbyl. Představen byl nejprve na autosalonu v americkém Detroitu, jako první zamíří do prodeje právě tam a samozřejmě v domácí Koreji. Už rok po svém uvedení získal v severní Americe ocenění North American Car of the Year a sami výrobci si od něj slibují velké úspěchy v segmentu luxusních vozů. "Genesis má vý­kony BMW řady 5, vnitřní prostor a výbavu jako BMW řady 7, ale prodejní cenu víceméně jako BMW řady 3," vysvětlují zástupci americké sekce Hyundai. Nabízí se navíc pod víceméně samostatnou značkou, a na první pohled tak prakticky nepoznáte, že před vámi stojí Hyundai. Rozhodně ale poznáte, že se jedná o luxusní sedan, což potvrzují jeho působivé rozměry 5005 x 1863 x 1490 mm, rozvor náprav 2935 mm, rozchod kol vpředu/vzadu 1575/1580 mm.

Design vozu je jednoduchý a velmi elegantní. Robustnímu Genesisu sluší výrazná maska chladiče ve stříbrném provedení, táhlé prolisy na kapotě i v boční části vozu, a především výrazné světlomety a stříbrné doplňky. To vše dohromady utváří působivý celek, který téměř nevypovídá o korejském původu vozu. Na první pohled je tak velmi snadné si Genesis splést s jinými luxusními vozy, které už můžeme znát. Hyundai s nimi ale rozehrává více než vyrovnanou partii. To pocítíte především v interiéru. Řidič se pohodlně usadí do ventilovaného sedadla s vyhříváním, které výrobci dopřáli i spolujezdci. Elektricky nastavitelný volant je samozřejmostí, stejně jako elektronické aktivní opěrky hlavy vpředu, 8 airbagů a elektronický stabilizační systém. Nechybí palubní počítač, možnost připojení USB, produktů společnosti Apple a především 17 reproduktorů, napojených na audiosoustavu Lexicon s technologií Logic 7, kterou nabízí už jedině Rolls Royce Phantom. Ve výbavě dále naleznete prvky, jako navigace, asistent parkování, couvací kamera, adaptivní xenonové světlomety, automatická klimatizace, el. ovládání sedadel a zrcátek, tempomat, startování tlačítkem, o bezpečnost se vedle airbagů a ESP starají ještě systémy ABS a ESR. Luxusní dojem dotváří 18palcová kola a podsvícené lišty. Zavazadlový prostor nabízí objem 510 l.

Interiér je celkově směsicí asijských a amerických prvků, ale cítit se v něm dobře může s klidem i Evropan. Manažerské uspořádání vnitřku vozu je jednoduché, není třeba žádných zbytečných pohybů k ovládání čehokoli. Tomu napomáhá i multifunkční volant, ze kterého snadno např. zvednete nebo ukončíte telefonický hovor, máte-li připojen telefon. Barevné kombinace působí nanejvýš příjemně, o pohodlí se stará kožené čalounění, zasahující až do středového panelu. Přístrojový štít je velmi přehledný a dobře čitelný, podsvícení bílou barvou je pro oči optimální. Vytknout lze Genesisu snad jen malý displej s digitálními hodinami, zasazený do středového panelu, který působí tak nějak zbytečně a lacině.

Při jízdě potěší především naprostý klid uvnitř interiéru. Díky adaptivnímu nastavení podvozku je filtrování nerovností perfektní, Genesis po silnici prakticky plave a vy nepocítíte žádné nerovnosti. Nečekejte ale žádné sportovní zážitky, jízdními vlastnostmi se Genesis blíží spíše vozům Lexus, než srovnatelným modelům např. od BMW. Nemá však problém s rychlostí, ani jejím zvyšováním, a tak si pohodlí i kvalitní jízdy užijete dostatek. Výkon zajišťují motory 3,8 V6 a silnější 4,6 V8 s 290, resp. 375 koňmi. K oběma dodává výrobce šestistupňovou automatickou převodovku. Spotřeba se v závislosti na volbě silnice (město/mimo město/dálnice) pohybuje mezi 7/8 až 13 l/100 km.