SsangYong Korando 2014 po rozsáhlé modernizaci

Zhruba v polovině letošního léta se objevila zmodernizovaná verze SsangYongu Korando pro rok 2014. Zdálo se, že veškeré informace jsou zcela vyčerpávající a nebude třeba dále informovat o změnách, které byly na voze provedeny. Jihokorejci nicméně přišli ještě s dalšími novinkami; především s rozšířenou paletou motorů.

Dosud bylo možné mít Korando v turbodieselovém provedení s výkony 149 nebo 181 koní. Nově je k dispozici také dvoulitrový benzínový motor se 149 koňmi. Pokud k němu zvolíte manuál o šesti stupních, v průměru se s novým Korandem projedete za 7,9 l/100 km. Bohužel ještě nevíme, zda bude tento motor dostupný i pro český trh. Pro většinu ostatních však k mání dle zpráv z Velké Británie a Nizozemska bude.

Tento "benzíňák" nabídne pohon pouze na přední nápravu, na všechna čtyři kola to umožní i nadále pouze dieselové agregáty. Kdo zvolí silnější turbodiesel, může si vzít také automatickou převodovku. Do konce roku by se pak měla objevit ještě jedna novinka - turbodiesel o objemu 1,6 l.

O exteriéru již byla řeč před pár měsíci, sluší se však provést minimálně základní rekapitulaci. Nové Korando tedy dostalo jiná světla, změnila se čelní maska, nárazníky a přibyla litá kola. Změny v interiéru se pak dotkly palubní desky, která nyní působí mnohem elegantněji, nebo předních sedadel, která si můžete pořídit i s chlazením. Novinky uvnitř vozu doplňuje audio systém. Vůz si také nově odemknete i bez klíčku.

Na informace o cenách si bohužel zatím ještě stále musíme počkat.