Hyundai vs. Škoda? Minulost. Teď se obuli do Volkswagenu

Hašteření mezi Hyundaiem a německým velikánem však není vůbec novinkou. O dva roky zpět se lidé na internetu bavili videem, na kterém šéf Volkswagenu Martin Winterkorn obhlížel ve Frankfurtu konkurenci a na dlouhou chvíli poseděl u Korejců, jejichž kvalitám se tehdy obdivoval. Letos si po výstavišti nosil dokonce metr. 

Ten kdo však vystoupil jako první byl výkonní ředitel Hyundaie Allan Rushforth. Při představování modelu i10 se ostře opřel do konkurenta od Volkswagenu, modelu up!: "i10 má větší kufr než VW up! a všichni další ze segmentu...Kromě toho má o dva centimetry víc místa pro nohy cestujících na zadních sedadlech...Na rozdíl od ostatních aut své kategorie, včetně VW up!, má i10 ovladače elektrického stahování oken na levých dveřích a tedy v dosahu řidiče...i10 je také jediné, která má schránky na velké lahve ve všech dveřích." Závěrem pak dodal:"A pokud někdo z vás potká doktora Martina Winterkorna, řekněte mu, že i10, stejně jako další hyundaie, nevrže, je vyrobeno s prokazatelnou kvalitou."

Vedení korejské automobilky tak jasně naznačilo své cíle; prodat v roce 2014 evropským zákazníkům kolem 74 000 nových "í desítek", čímž by obsadili více než 6% podílu v segmentu mini vozů. Nejvyšších prodejů zaznamenal tento model v roce 2009, kdy se ho prodalo 107 000 kusů. V roce 2010 se pak i10 stala nejprodávanějším Hyundaiem v Evropě. Celkem se od uvedení na trh prodalo 450 000 těchto mini vozů.