Kia Niro modelový rok 2016

V některých evropských zemích jsou hybridní vozy velmi oblíbené. V České republice zatím tento trend nebyl nastartován, byť je i na našich silnicích můžete potkat. Kia se rozhodla v tomto směru využít potenciálu tohoto segmentu, a představila svůj zbrusu nový hybridní crossover Niro. Svým designem jde Niro ve stopách klasických "kiáckých" tvarů; přídi dominuje "tygří nos" se světlomety vytaženými do výšky, součástí elegantního předního nárazníku jsou jednoduché mlhovky a svislé průduchy, umístěné po obou stranách těsně před předními blatníky. Boční silueta Nira je neuvěřitelně dynamická. Mírně stoupající linie bočních oken, výrazný sloupek a svažující se střecha jsou standardní kombinací vozů Kia a Niru sedí jako ušité. Záď působí téměř až dravým terénním stylem. Výrazné zadní světlomety, prohnuté páté dveře a stoupající spodní linka zadního nárazníku, která na něm přechází v prostor pro registrační značku, tvoří úhledný, ale moderní dojem. Rozměry Nira jsou 4335 x 1805 x 1535 mm, rozvor činí 2700 mm.

Interiér je kombinací nevýrazné šedé barvy, a prvků z lesklé černé a bílé. Netradiční kombinace utváří opticky uvnitř vozu více prostoru, a její složení je celkem povedené. Interiér navíc díky tomu působí světleji, byť může dělat trochu lacinější dojem. Příznačná antracitově černá barva v jiných modelech od Kii naopak vždy způsobuje dojem luxusu. Niro však lze pořídit i v černém provedení interiéru, a každý si tak může zvolit dle vlastího vkusu. Středovému panelu dominuje v horní části velký displej s navigací, pod ním jsou jednoduše rozloženy jednotlivé ovládací prvky klimatizace apod. Vše je umístěno poměrně vysoko, a řidič tak nemusí zbytečně sklápět zrak, potřebuje-li změnit nastavení kteréhokoli prvku. K dispozici je mu také multifunkční volant. Displej pak najdete také na přístrojovém štítu, kde nahrazuje obvyklé budíky.

Pozitivní hodnocení si zaslouží prostornost vozu. Pohodlí všech cestujících je na maximální možné úrovni, řidič si může své sedadlo nastavit elektrickým ovládáním tak, jak potřebuje. Přestože boční vedení sedaček není příliš výrazné, jsou sedačky příjemné. Vzadu nebude mít problém ani opravdu vysoká postava, díky uložení akumulátorů pod zadní sedačky ale nelze posunout nohy patami pod ně. 427 l zavazadlového prostoru je velmi slušná hodnota, je však potřeba počítat s tím, že zahrnuje i prostor pod podlahou, kde se nachází rezerva.

Jízdní vlastnosti nabídne Niro různé v závislosti na volbě kol. S 16palcovými je podvozek naladěný mírněji, přejezdy nerovností jsou klidné, byť je občas uvnitř uslyšíte. S většími 18palcovými ráfky je jízdní komfort prakticky dokonalý. Niro se dobře projevuje i v zatáčkách, kde perfektně sedí, do nedotáčivosti přechází až při opravdu extrémních nájezdech a je dobře čitelné. V kombinaci s výborně odladěnou platformou, kterou použili Korejci už pro Hyundai IONIQ, si tak zkrátka užijete tak komfortní jízdu, že se vám už nebude chtít přesedat do jiného auta.

Dvouspojková šestistupňová automatická převodovka zajišťuje plynulé řazení, kdy motor není vytáčen do maximálních otáček, jak se tomu občas děje u jiných hybridních vozů. Díky tomu ale dávkuje výkon někdy možná až moc váhavě, zbytečně přepíná k použití spalovací jednotky a řidiči nedává příliš najevo, kdy je k této změně potřeba sáhnout. Na druhé straně si tak akumulátory šetří energii i pro delší cestování, a jejich "inteligence" zajišťuje, že elektromotor umí pěkně spořit palivo třeba při jízdě do kopce, kdy baterie vyčerpá, pokud ví, že si je následně bude moci dobít rekuperací. Spotřeba je pak různá pro variantu s 16 a 18palcovými koly. S menšími slibuje Niro jezdit za kombinovanou spotřebu 3,8 l/100 km (s emisemi 89 g/km CO2), u větších pak hodnota narůstá na 4,4 l/100 km. Takové údaje alespoň oficiálně uvádí výrobce. Dálniční jízda pak žene spotřebu k pěti litrům (přičemž objem nádrže je 45 l). Motor bude mít hodnotu 1,6, celkový výkon je 110 kW, točivý moment činí 265 Nm, a pracuje v upraveném Atkinsonově cyklu.