SsangYong připravuje luxusní SUV LIV-2

LIV-2 není označení, které by si v SsangYongu vymysleli bezdůvodně. Zkratka totiž označuje Limitless Interface Vehicle, přeneseně tedy téměř vůz budoucnosti, nebo také "auto, jehož potenciál nelze vyčerpat", jak komentují sami zástupci SsangYongu nový koncept. V roce 2013 byl představen jeho první koncept LIV-1, který toho s Rextonem zase tolik společného neměl. Jiné už je to ale v případě letošní novinky, která je de facto novým Rextonem. Navíc jsou na něm futuristické přední světlomety, odlišil se přední nárazník a spodní část karoserie dostala plastové obložení. Krom toho na ní z boku přibyly povedené prolisy, a SsangYong má najednou silného konkurenta pro ostatní značky. Automobilka se navíc nechala slyšet, že se hodlá do několika málo let na trhu znovu pevně usadit, a právě nový LIV-2 či model Tivoli by jí v tom mohly velmi dobře pomoci. LIV-2 totiž zároveň reprezentuje nový korporátní design značky, nazvaný "Dignified Motion", v překladu "důstojný pohyb". Napomáhají tomu i rozměry 4850 x 1960 x 1800 mm a rozvor 2865 mm, kterými dává LIV-2 jasně najevo, že BMW a Mercedes jsou přesně tou konkurencí, mezi jejíž vozy se chystá zamířit.

Podporuje to i pohled do interiéru, který mj. napovídá, že tento koncept se dočká sériové výroby. Čalounění v bílé kůži, spousta prostoru (vzadu bude pravděpodobně místo pouze pro dva cestující), luxusní výbava, zahrnující například 9,2palcovou obrazovku s infotainmentem a připojením Apple CarPlay a Android Auto. Cestující vzadu budou mít k dispozici dokonce dvě 10,1palcové, zabudované v zadní části opěrek předních sedadel. Také oni budou moci připojit své mobilní telefony, využívat wifi připojení a kontrolovat funkce infotainmentu. K tomu přidejme dekory v klavírní černi a ambientní osvětlení a luxusní SsangYong je na světě.

LIV-2 nabídne také bohatou bezpečnostní výbavu, v níž nebude chybět 9 airbagů, systém nouzového brzdění, hlídání mrtvého úhlu, varování při opuštění jízdního pruhu a sledování dopravy za vozidlem.

Nabídka motorizace by měla zahrnovat dieselovou jednotku Common Rail (systém přímého vstříkování paliva) s turbem 2,2 CRDi o výkonu 181 koní a točivým momentem 420 Nm, který se dostaví mezi 15 a 25 sty otáček. Ovládán bude prostřednictvím sedmistupňové automatické převodovky, která je součástí spolupráce SsangYongu s Mercedesem. Na výběr bude ale také šestistupňová manuální převodovka. Nebude chybět ani benzínový agregát v podobě přeplňovaného čtyřválcového GDI dvoulitru s 225 koňmi výkonu, přímým vstřikováním paliva a turbem.

Nový Rexton, jehož základem by se koncept LIV-2 měl pravděpodobně stát, by se mohl objevit už v příštím roce.

Mimo to si automobilka vyhrála také s modely Tivoli a Tivoli XLV, kam byly přidány bezpečnostní systémy, jaké nabídne nový Rexton, navíc také automatické přepínání potkávacích a dálkových světel a systém rozpoznávání dopravních značek. Verze XLV bude mít mimo jiné také vyhřívání zadních sedadel.