Hyundai Motor představil v Šanghaji koncept vozu exkluzivně připraveného pro Čínu s názvem Mistra

Hyundai odhalil koncept Mistra v novém mezinárodním výstavním centru v Šanghaji. Sériově vyráběná verze konceptu Mistra (Mingtu, nebo 名图 v čínštině) bude uvedena na čínský trh ještě koncem letošního roku. Hyundai na čínském trhu představil rovněž prémiové SUV Grand Santa Fe.

Mistra, která na trhu vyplní místo mezi modely Sonata a Elantra, plně odráží potřeby a preference čínských zákazníků, aby podle očekávání posílila postavení značky Hyundai v čínském segmentu střední třídy.
 
Navzdory svému relativně pozdnímu vstupu na čínský trh v roce 2002, kdy byl subjekty Hyundai Motor a Beijing Automotive Industry Holding Co. založen společný podnik Beijing Hyundai Motor Co. (BHMC), s podíly 50:50 %, se Hyundai během uplynulých deseti let velmi rychle vyšvihl mezi nejsilnější značky v této zemi. Média na to reagovala vytvořením termínu „Hyundai Speed“ (rychlost Hyundai).
 
 Hyundai, kromě obou nových modelů, zdůraznil svou moderní a sofistikovanou image vystavením ekologických modelů, mezi něž patří ix35 Fuel Cell a Sonata Hybrid, a prezentací vyspělé služby Blue Link z oblasti integrovaných informačních technologií pro použití v automobilech. V prémiové zóně jsou vystaveny high-endové modely Hyundai, jako například modernizovaný sedan Equus a koncept HCD-14 Genesis. Faceliftovaný Equus se začne v Číně prodávat ještě v první polovině letošního roku.
 
 Mistra concept
 
Koncept Mistra, společný projekt výzkumného a vývojového střediska Hyundai Motor Group a technického střediska Beijing Hyundai, ukazuje velmi věrně vzhled sériově vyráběné verze, která se objeví u prodejců v závěru letošního roku.
 
Koncept sedanu střední třídy má celkovou délku 4710 mm, celkovou šířku 1820 mm a celkovou výšku 1470 mm, při rozvoru 2770 mm. Vůz je vybaven 19“ koly z lehké slitiny.
 
Koncept vnějšího designu vyjadřuje slovo „impozantní“ a je založen na třech dílčích konceptech: moderní jednoduchosti, zdrženlivé sportovnosti a chytrém luxusu. V reakci na preference místních zákazníků je karoserie lakována v okouzlujícím a elegantním nefritově zeleném odstínu s názvem „Frost Jade“.
 
 Zdrojem inspirace pro název nového připravovaného strategického modelu, Mistra, je nádherné město v regionu Laconia v jižním Řecku, v němž se nacházejí pozůstatky Byzantské říše. Mistra znamená nádheru, ušlechtilost a tajemnost. Čínský název Mingtu znamená celistvost a kvalitu, v naději přinést zákazníkům plán pro zářivou a úspěšnou budoucnost.