Jak se jezdí v novém Hyundai i30?

Vývojové centrum na německém Nürburgringu udělá své. V Hyundai jsou si tím vědomi, a tak na jeho okruh poslali novou verzi modelu i30. Odladění podvozku dodává vozu na jistotě a stabilitě a výborně neutralizuje všechny nerovnosti. V zatáčkách sedí perfektně, čemuž pomáhá i zadní víceprvková náprava. Řízení je příjemně tuhé a vůz dobře poslouchá. V módu Sport ještě přituhne, místy možná až moc.

Pod kapotou se odehrála obměna atmosférických motorů za turba. V benzínovém provedení se jedná o litrový tříválec s 88 kW a provedení 1,4 T-GDI s výkonem 103 kW. Turbodiesel je možný pořídit ve třech variantách, nejsilnější nabídne 101 kW. Motory jsou tiché, pouze litrová jednotka vydává o trochu více hluku. To je však pro tříválce relativně příznačné. Vydařené je pohodlné a snadné řazení a povedl se i automat, který mezi stupni přechází krásně plynule. Všechny motory jsou také poměrně živé a stačí jim prošlápnout plynový pedál a hned vystřelí kupředu. U nejsilnějšího benzínu je to pak znát na spotřebě, která se dá držet kolem 6,5 l/100, při razantnější jízdě ale vyskočí až k 8,7 l. Litrový motor zvládne jízdu za 7-8 l/100 km. S dieselovým už je to trochu horší. S těžší nohou na plynu po dálnici zůstává na hranici 7,5 l/100 km. Vynahrazuje to však na okreskách, kde se dá spotřeba srazit až pod 5 l/100 km. Pomáhá především automatická převodovka, která si už při 80 km/h v klidu zařadí sedmý rychlostní stupeň a motor pak točí jen 1400 otáček.

Celkově tak jízda se všemi verzemi Hyundai i30 stála za to. Vůz je výborně odladěný, dobře sedí na silnici, zvládá ostrou jízdu zatáčkami i nerovnosti, a dobře komunikuje s řidičem. Ceny startují na 399 990 Kč za litrový tříválec, který má ale už v základu velice slušnou výbavu. Nechybí v ní systém udržování vozidla v jízdním pruhu, varování před čelním nárazem, které umí auto i samo zastavit, sledování únavy řidiče či couvací kameru, vyhřívaný volant a automatické přepínání dálkových světel. Především v tom se odlišuje od konkurence, která za podobné prvky v kombinaci se srovnatelnou motorizací vyžaduje podstatně vyšší ceny. Za příplatek pak lze získat např. přední a zadní LED světlomety, navigaci s 8palcovým displejem a automatickou dvouzónovou klimatizaci. Balíček Plus vyjde na 40 tisíc Kč navíc.