Škodovky v autosalonech Hyundai: porovnejte si sami

Že se jedná o promyšlený tah vysvětluje generální ředitel společnosti Vladimír Vošický: "Zákazníci se mohou sami přesvědčit, že lze získat za nižší cenu mnohem vybavenější a komfortnější automobil, než nabízí Octavia Combi." Automobilka také dodává, že: "V Hyundai věříme v naši kvalitu natolik, že si troufáme porovnat konkurenční vozy přímo před vámi." Mimo to pak na svém webu nabízí také možnost porovnat si různé značky automobilů.

Dalo by se říct, že se jedná o další část marketingové kampaně, která má za cíl vyhranění se oproti konkurenční Škodě. Hyundai tak navazuje např. na předchozí marketingové výroky, vtipně zaměřené proti české automobilce. "Hyundai jde s vámi proti škodám."

U tohoto reklamního tahu však nezůstalo. Hyundai k nové kampani přidává výrok "Mysleli jste si, že velké, kvalitní a reprezentativní auto dělá pouze kufr a škrabka?" Narážka je zcela evidentní - škodovky nabízejí tradičně velký úložný prostor kufru vozu a škrabka se nedávno stala součástí výbavy. Hyundai však nejde cestou napadání konkurence. Chce především dokázat, že za stejné či nižší peníze si lze v rámci této kategorie vozů zvolit i efektivnější variantu.

Téměř 50% autosalonů Hyundai tak do svých provozoven umístilo vozy Škoda Octavia či Rapid, za což poté vyinkasuje 15, resp. 40 tisíc korun. Škodovky údajně mají mít nejnižší možnou výbavu, vozy vystavené proti nim se naopak pyšní výbavou vyššího kalibru, která je nabízena za příplatek. Hyundai nicméně tuto strategii popírá a naopak tvrdí, že především vysoká míra podobnosti výbavy zajistí kvalitní srovnání, které ukáže Hyundai i30 oproti Octavii v lepším světle.

Zástupce české automobilky nezůstal s prohlášením pozadu: "Je nám líto, že pravděpodobně z důvodu časové tísně nebylo české zastoupení korejské automobilky schopné zajistit vozy Škoda v odpovídajících výbavových stupních vůči konkurenčním. Prodejci korejské značky tak nebudou moci prezentovat, jak vypadá skutečně výhodná akční nabídka vozů Škoda."

Závěrem dodejme pár čísel: prodeje vozů Škoda převyšují prodeje Hyundaie téměř trojnásobně. Za první půlrok a měsíc navíc si k novým škodovkám našlo cestu 28 070 majitelů. Hyundaiů se pak prodalo 9 350.