První dojmy z nového Traxu

Segment malých SUV je rozhodně žádanou kategorií pro koupi vozu. V loňském roce se takových automobilů prodalo kolem 264 tisíc, což je více než dvojnásobek roku 2008. Na českém trhu se teď navíc objevila další možnost, Chevrolet Trax. Automobilka počítá, že do roku 2018 se počty prodaných malých SUV ještě zdvojnásobí. A tak se rozhodla ukrojit si z tohoto koláče pořádný kus.

Trax je v podstatě dost podobnou variantou Opelu Mokka; oba vozy se vyrábí na jedné výrobní lince. Totožné jsou podvozky a jejich naladění, podle oficiálních informací je stejná i motorizace. Jediným rozdílem je dostupnost vozu po Evropě, potažmo po světě. Zatímco Mokku si mimo starý kontinent nedopřejete, Chevrolet hodlá vyrazit kam jen to bude možné.

Čím se tedy novinka Chevroletu od Opelu odlišuje? Především se jedná o design. Trax je mohutnější, což platí i pro srovnání s 2008kou od Peugeotu. Typická je dublovaná maska chladiče vpředu, při pohledu z boku zaujme například zvýrazněný blatník. Podíváme-li se na vůz zezadu, moc rozdílů oproti modelu Mokka už nezaznamenáme.

Přestože po designové stránce působí nový Chevrolet zvenku možná o něco málo sympatičtěji, interiér lehce strádá. Automobilka se zaměřila v první řadě na funkčnost; v Traxu najdete množství úložných prostorů nebo přihrádek. Spolujezdec může využít hned dvě takové, jedna je uprostřed palubní desky nad větráky, další věci si můžete uschovat o přihrádky pod podlahou. Standardem zůstalo jasné oddělení prostoru řidiče a spolujezdce, o které se stará středový panel (zde je patrná inspirace ve sportovní Corvettě, která s tímto dělením uvnitř vozu údajně přišla jako první). Chevrolet se také drží zásady "v jednoduchosti je krása", ačkoli v tomto případě to zcela neplatí. Že je např. středový panel extrémně jednoduchý není zcela od věci. Horší je, že na úkol toho pokulhává vzhled, se kterým si uvnitř vozu automobilka příliš nevyhrála.

Zavazadlový prostor nabídne v základním rozložení 356 l. Pokud potřebujete více, po sklopení zadních dělených sedadel můžete prostor zvětšit až na 1370 l. Vůz je postavený poměrně vysoko, takže počítejte se zvedáním nákladu do kufru až do výšky 72 cm. Sklopit je pak možné i sedadlo spolujezdce; to však jen od úrovně výbavy LT.

Zda je Trax líbivý či nikoliv, nebo nakolik se odlišuje od svých soků v pozitivním slova smyslu není snadné jednoznačně říci. Co do vzhledu zvenčí, Chevroletu lze vytktnout jen máloco. Interiér je co do funkčnosti také velmi dobře vyladěný. Mírně možná zaostává jeho designová podoba. Každopádně - posuďte sami.