Oficiální odhalení Hyundaie Elantra pro rok 2014

Primárně vyzdvihovanou novinkou jsou nové nárazníky. Designově na nich mnoho změn nelze pozorovat, důležité však je, že Elantra je díky nim o poznání delší. Přední přidává 0,5 cm, zadní 1,5, a tak se vůz dostává na úctyhodných 4 550 mm. Nejsignifikantnějším prvkem modernizovaných nárazníků jsou upravené mlhovky a mírně odlišné otvory pro přívod chladícího vzduchu. Oproti dřívější verzi se změnila také vnitřní grafika předních svítílen, které jsou nově projektorové. Na zádi vozu je pak patrný falešný difuzor či modifikované misto, kde se nachází zadní mlhová světla. I zadní světlomety pak prošly úpravou vnitřní grafiky.

Vnitřek vozu zatím není přesně znám, východiskem nám tedy zatím musí být pouze oficiální tiskové materiály. Zásadní změnou by měla být modifikace středového panelu, která zahrnuje výdechy ventilace posunuté výše, stejně tak se posune opěrka lokte. Přístrojová deska pak bude zahrnovat OLED displej se 3,5 palci. Do základní výbavy se dále mají dostat výdechy ventilace pro cestující sedící na zadních sedadlech či variabilní posilovač řízení. Kdo si připlatí, ve vyšší verzi může mít ventilovaná sedadla či modul automatického parkování. Více informací nám zatím není známo.

Nejmarkantnější změnou je pak jednoznačně rozšíření palety nabízených motorů, ve které se nově nachází diesel 1,6 CRDi o výkonu 94 kW, který lze pořídit např. pro model i30. Tento agregát by měl v kombinaci s manuálem zajišťovat především lákavou spotřebu 5,4 l/100 km. V automatu by to pak mělo být 6,2 l/100 km.

Kdy si bude novou Elantru moci pořídit český zákazník zatím nevíme. Poslední čtvrtletí roku 2013 přinese tento vůz do prodeje v Koreji. Na Starý kontinent tedy pravděpodobně přijde během příštího roku.