Druhá generace Hyundai i10 bude z Turecka

Maličké Hyundaie tak budou mít do Evropy o poznání blíže. Do současnosti se totiž vyráběly až v daleké Indii. Se změnou výrobního prostředí přijdou i úpravy na voze samotném. Nová i10 bude větší, designově se však nebude lišit od trendu automobilky, kterým jsou takzvané fluidní tvary. Pravděpodobně se tedy tomuto modelu dostane i některých prvků z oblíbené i30.

Standardní variantou bude pětidveřový model, objevily se však i zvěsti o možném "třídvéřáku". Novinkou bude i tříválcový motor 1.0 TCI s výkonem 78 kW. Více se dozvíme na autosalonu v německém Frankfurtu. Do konce letošního roku by se tak nová i10 mohla začít prodávat.

Přesun výroby z Indie do Turecka obecně znamená jedno; evropské trhy budou zásobovány z 90% vozy vyrobenými přímo na Starém kontinentu. Dalšími závody vedle nově posíleného Izmitu jsou ruský Petrohrad a samozřejmě pak Nošovice v ČR. V poslední jmenované továrně se momentálně vyrábí příbližně 300 000 vozů za rok; Petrohrad má plán na polovinu této hodnoty. Izmir se s navýšením výroby o novou i10 posune k číslu 200 000 aut za rok. 

Dalším aspektem, který přiměl jihokorejskou automobilku k tomuto kroku je pak nárůst prodeje v tomto regionu. Rostoucí prodeje potvrzuje i EU; Hyundaiů se loni prodalo o 10,5% více než o rok dříve, téměř 400 000. Letos však dochází spíše ke stagnaci a mírnému poklesu; za první pololetí bylo prodáno o 2% vozů značky Hyundai méně než ve stejném období loňského roku.