Jezdit za 0,90 Kč/km? S Kia Picanto LPG klidně!

Kia Picanto je relativně dobře přijatým modelem korejské automobilky. V některých zemích si ji již dokonce pořídíte s prvním liftingem. Pro Evropu zatím žádné takové změny nejsou známy. S jistotou však lze říci, že se ve Frankfurtu letos představí verze Picanto LPG.

Tento model bude nabízet klasickou kombinaci spalování benzínu a propan butanu. Aby byl skutečně úsporný, dostal v tomto provedení tříválcový motor o objemu 1,0 l. Jeho maximální výkon by se měl dostat na 49 kW, tedy 67 koní a točivý moment by neměl překročit hranici 90 Nm. 

Spotřeba plynu by se pak měla pohybovat kolem 5,8 l/100 km, v případě verze se systémem start-stop, za kterou však bude nutné připlácet, bude ještě o 2 desetiny nižší. Díky LPG se pak dostane pod 100 g CO2/100 km. Tuto výhodu využijí např. Holanďané, na jejichž trh je vůz v Evropě hlavně uváděn; díky ní budou moci ušetřit na lokálních pokutách za emise, které jsou odváděny do státní pokladny.

Nesporným plusem je však celková efektivita Picanta LPG. Hovoříme-li o ceně plynu v intencích kolem 16 Kč za litr, s uváděnou spotřebou vyjde jeden ujetý kilometr na cca 90 haléřů, což je velmi slušná suma. Dokud však vůz neprojde skutečnými testy, nebudeme tato čísla moci definitivně potvrdit.

Mimo Holandka si pak LPG verzi maličké Kii budou moci koupit zákazníci u nás v ČR, dále v Polsku, Německu, Itálii, Portugalsku a Řecku. Za jakou cenu však není vůbec známo. Autosalon v německém Frankfurtu se však kvapem blíží, a tak na sebe tato informace nenechá dlouho čekat.