Hyundai Getz 1,5 CRDi

Hyundai Getz 1,5 CRDi

r.v. 2004 / 130 300 km

Getz je pětimístný hatchback vyrobený jihokorejskou automobilkou Hyundai. Getz byl první vůz v kategorii malých vozů společnosti Hyundai. Hyundai Getz představuje jeden z nejúspěšnějších a nejoblíbenějších vozů ze své kategorie.

K dnešnímu testu jsme si připravili Hyundai Getz s naftovým motorem o objemu 1493 ccm a výkonem 60 kW. Výroba se datuje k roku 2004, tedy poměrně nové auto, s najetými 130 300 kilometry. Svůj mladý výrobní rok dává tento Getz znát. Jeho lak je krásně červený, interiér působí čistým dojmem a přední světlomety jsou krásně čiré.

 


Při otevření kapoty se nám naskytne pohled na menší 12-ventilový motor. Jeho stav je na takové kilometry v pořádku.

 

Povrch vozu září krásnou červenou barvou, která na celém voze drží a nesloupává se. Světlomety jsou krásně čiré a stále poskytují plnohodnotné služby řidiči.

Výrazným nedostatkem většiny vozů je sloupání laku ze stěračů a jejich následná koroze. U tohoto Getze však barva krásně drží a nedá korozi nejmenší šanci. Ve velké pravděpodobnosti byly stěrače vyměněny předchozím majitelem.

Getz se vyznačuje chytlavým designem exteriéru. I přes v očekávání klasický vzhled nabízí Getz něco více, než ostatní vozy v jeho kategorii. Díky tomu se také stal prodejním hitem.

 

Vkročme do nejmenšího království, které Hyundai nabízí.

 

Interiér na vás ihned ve dveřích dýchne svojí přítulností. Na svou velikost však interiér není malý a nabízí poměrně hodně místa. Sedačky jsou vyrobeny ze středně drahého materiálu a rozhodně neurazí. Stejně tak plasty, které nepůsobí laciným dojmem. Getz je vyjímečný právě tím, že za tak malou cenu nabízí takový komfort. Posouvání sedaček probíhá manuálně a není nikterak těžké.

Volant je potažený kůží a není na něm známá žádná stopa užívání. To značí kvalitu materiálu, protože vůz má najeto slušných 130 300 kilometrů.

 

Velmi stylově byla vyřešeny přední dveře. Jejich design je velmi nápaditý a nemá mezi vozy své kategorie konkurenta. Dveře mají elektrické otevírání oken.

 

 

Ovšem interiérové plasty svým designem příliš neohromí. Palubní deska vypadá jako součást výtahu, kde jsou tři velká tlačítka. Nezaměňujme však design s kvalitou. Materiály nebyly brány na lehkou váhu a je zde využito velmi tvrdých plastů, které drží tak, jak mají.

Základní zavazadlový prostor lze pohodlně využít i pro větší nákup. Vejde se do něj 254 litrů. Pro objemnější náklady, které mohou dosahovat až 1000 litrů, je třeba sklopit sedačky.

Hyundai Getz je skvělé auto. To bez diskuse. Svojí malou spotřebou, velikostí i přitažlivostí se hodí každému na cestování po městě nebo krátké vyjížďky.

 

Orientační cena testovaného vozu k datu 1.7.2009:

Cena dle TaxExpert:

Průměrná inzerovaná cena cca : 120.000

Průměrná reálná cena cca :  115.000 ( generováno systémem http://www.korejskevozy.cz//  )                    

 

Základní technické parametry:

  

Rozměry d x š x v: 3810 x 1665 x 1490

Motor: 1,5 CRDi

Pneumatiky: 175/65 R 14 T

Max. rychlost: 170

Zavazadlový prostor: 254/977

Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná): 8,1 / 5,3 / 6,4

 

Do vybavení tohoto vozů patří : 4 x airbag, ABS, alarm, centrální zamykání, dělená zadní sedadla, el. přední okna, imobilizér, nastavitelný volant, otáčkoměr, palubní počítač, posilovač řízení, tónovaná skla, venkovní teploměr a zadní stěrač.

 

Servis v čr:

<< adresa >>

 

Konkurenční vozy v rámci korejských značek: (již přednastavená tabulka)

Hyundai Atoz

Chevrolet Spark

Daewoo Tico