Kia GT: do dvou let se možná dočkáme

Frankfurtský koncept měl dveře s otevíráním proti sobě a čtyři samostatná sedada pro posádku. Uvnitř vozu byl dominantou velký sportovně laděný volant a přístrojová deska s diodami. Co se týče motozirace, byl představen agregát o objemu 3,3 l s turbodmychadlem, který by měl dosahovat výkonu až 395 koní. Náhon stál na zadních kolech a o přenos energie se starala automatická převodovka s 8 stupni. Již v r. 2011 se GT dočkalo pozitivních ohlasů, a to především na domácím trhu, kde mnoho zákazníků avizovalo, že takový model by si rádi pořídili. Teď se jim to možná konečně splní.

Magazín Car And Driver přinesl jednoznačnou informaci, že GT nejen že se vyrábět začne, ale výroba prý už dokonce běží. A proč taky ne? Kia má na čem stavět. Disponuje ohromnou platformou s náhonem na zadní kola, na které je postaven její model K9/Quoris. Její rozvor je 3045 mm a délka více než pět metrů. Zde by pravděpodobně muselo dojít k drobné úpravě; GT by byl posazen na zkrácenou verzi této platformy. Dost možná by byl využit i motor z K9 - vidlicový šestiválec o objemu 3,8 l, který nabízí ve dvou variantách podle typu vstřiků výkony 289 a 334 koní.

V oblasti exteriéru a interiéru zatím nelze ani spekulovat. Odhady hovoří o změně přední části vozu, ostatní partie by mohly zůstat ponechány po vzoru konceptu. Model by se měl stát určitým tvůrcem image Kii; v podstatě se jedná o pokračovatele vize automobilky, která jde stále více směrem ke sportovním modelům (viz cee´d GT a pro_cee´d GT). 

Těžko tedy dopředu říct, jak přesně by GT mohlo vypadat a nakolik by se mohlo lišit od původního konceptu. Stejně tak je těžké odhadnout, o jak velké série by se mohlo jednat a pro které trhy by byly určeny. V tomto ohledu si zatím stále musíme počkat.