Sedmimístný dieselhybrid SsangYong XLV

Jihokorejská automobilka ve většinovém vlastnictví indického koncernu Mahindra & Mahindra navazuje novinkou XLV na dlouhou řadu studií. První z nich, malý crossover XIV-1, se ukázala už ve Frankfurtu 2011. Zkratka XLV znamená „eXciting smart Lifestyle Vehicle“, auto je tedy zaměřeno na životní styl a moderní komunikační techniku. Skici výrobce uvolnil již před nějakými třemi týdny. Jak současná doba velí, nejnovější dílo je hybridem, ovšem pozor, ve stále menšinové kombinaci přeplňovaného vznětového motoru a elektrické jednotky.

Turbodiesel má pro koncepty „dvou draků“ typický objem 1,6 l, elektromotor s 10 kW je napájen lithium-iontovými články. Výkon spalovacího agregátu není znám. Celý hybridní systém pracuje s napětím 48 V. Automobilka se však neopomněla pochlubit vypouštěnými emisemi CO2, v případě manuální převodovky činí 98 g/km, u automatu 109 g/km. Firemní počítačové snímky ukazují, že vůz je vybaven samočinnou skříní, další podrobnosti si ale v jižní části Korejského poloostrova nechali pro sebe.XLV je o 290 mm delší než původní XIV-1. Na délku měří 4430 mm, na šířku 1845 mm a na výšku 1600 mm. I přes poměrně krátký rozvor 2600 mm pojme až sedmičku cestujících. Fotografie naznačují možná uspořádání 2+2+3, ale i 2+3+2. SsangYong dále mluví o konfiguraci 2+2+2+1, přičemž sedmé sklopné sedadlo v tomto případě najdeme mezi druhou a třetí řadou. Dá se tedy centrálně posouvat směrem dopředu a zpět. Každopádně to říká hodně o slušné variabilitě. Interiér je čalouněn měkčenými materiály a „ekologickými“ tkaninami.


Vnější tvary pak vycházejí hlavně z modelů SIV-1 a LIV-1. XLV má také dva páry bočních dveří, navíc tzv. sebevražedných, otevírají se tedy proti sobě. Část střechy a spodní partie jinak stříbrného vozu jsou lakovány kontrastní tmavou barvou. Střecha samotná má i dvojité panoramatické okno, které lze zatmavit v několika úrovních a obsahuje i světelné efekty. Přístrojová deska může zářit oranžově. Nezapomeňme na vnější výbavu v tomto ohledu, vpředu najdeme diody Matrix s adaptivní funkcí.

Zmínili jsme se o pokročilých multimédiích, jejich základem je interaktivní komunikace 3S-Cube. Ta obsahuje propojení s chytrými elektronickými hračkami, dají se ale nastavit i pro provoz důležité vlastnosti a funkce auta, jako například tempomat, bezpečností asistenty, případně pak i zobrazování informací na přístrojové desce.

SsangYong slibuje, že se XLV dočkáme v sérii. O té však mluví už od zmíněného Frankfurtu 2011, tedy dva a půl roku. Situace výrobce, pravda, není jednoduchá, byť jeho prodeje rostou. Na produkční variantu některé ze studií si tak budeme muset zřejmě ještě nějaký čas počkat.