V Londýně vyjedou do běžného provozu Hyundaie ix35 Fuel Cell

Cílem tohoto projektu je společnými silami všech zapojených společností vytvořit první vodíkovou dopravní síť na ostrovech, která  by měla zahrnovat zmíněné hlavní město a jihovýchodní část země. Celou akci má pod ochrannými křidly britská vláda, která projekt podporuje. 

Díky tomu se v provozu objeví prvních pět ix35 Fuel Cellů od Hyundaie, které budou financovány formou leasingu. K dispozici budou jak veřejným, tak soukromým provozovatelům vozových parků v Londýně. Jedná se o první část z celkového počtu 1 000 vozů, které korejská automobilka chce do roku 2015 vyrobit. Převážná část těchto aut na vodík by se pak měla prohánět po evropských silnicích. Nutno dodat, že Hyundai je také první automobilkou na světě, která umožnila sériovou výrobu automobilu na pohon palivovými články.

Co se týče samotného vozu, Hyundai ix35 Fuel Cell nabízí maximální rychlost 160 km/h, na stovku se vyšplhá za 12,5 sekundy a dojet by se jeho majiteli na jednu náplň palivových nádrží (která se doplní za cca 2-3 minuty) mělo podařit až do vzdálenosti 600 km. Díky vodíkovému pohonu se ale narozdíl od jeho bratra s běžným spalovacím motorem bude dostávat pouze a jenom vodní pára. To je ostatně i jedním z cílů EU - podpora používání vodíku jako nosiče energie s nulovým obsahem uhlíku. Jedná se tedy o skutečnou revoluci, nebo je to jen krok do neznáma a planý pokus?