Servisní informace - Hyundai i10 2008

 

 

 

 

 

 

 

 

Servisní Informace

 

mazivo

objem

klasifikace

 

motorový olej *1

zážehový motor

1,1 L

3,0 L

pro Evropu: API service SL nebo vyšší ACEA A3 nebo vyšší ; kromě Evropy : API service SJ, SL nebo vyšší ILSAC GF-3 nebo vyšší

 

1,2 L

3,6 L

 

 

 

vznětový motor

5,3 L

API service CH-4 nebo vyšší, ACEA B4

 

kapalina automatické převodovky

6,1 L

Diamond ATF SP-III, SK ATF SP-III

 

olej manuální převodovky

1,9 L

API service GL-4 SAE 75W/85 (typ "trvalá výplň")

 

chladící kapalina motoru

zážehový motor

1,1 L

4,7 L

směs nemrznoucí kapaliny a vody (chladící kapalina na bázi ethylenglykolu určená pro hliníkový)

 

1,2 L

4,2 L

 

vznětový motor

5,3 L

 

brzdová/spojková kapalina

0,7 L ~ 0,8 L

FMVSS116 DOT-3 nebo DOT-4

 

palivo

35 L

xxx

 

*1: k dispozici jsou nyní oleje označené štítkem Energy Conserving Oil. Kro mě jiných dodatečných výhod přispívají tyto oleje ke snížení spotřeby paliva tím, že snižují množství paliva nezbytné pro omezení tření v motoru. Tyto výhody je často těžké ocenit při každodenním provozu, ale za celý rok mohou přinést výraznou úsporu peněz i energie. 

 

pneumatiky a disky kol

vyjma Indie

 

položka

velikost pneumatiky

rozměr disku

tlak vzduchu pro hustění bar (psi,kPa)

utahovací moment matic kol Nm

běžné zatížení *1

maximální zatížení

přední

zadní

přední

zadní

plnohodnotné náhradní kolo

GSL (M/T)

155/70R13

4B x 13

2,3 (33, 230)

2,3 (33, 230)

2,5 (35, 250)

2,5 (35, 250)

88 ~ 107

165/60R14

5J x 14

175/50R15

5,5J x 15

GSL (A/T) DSL

175/60R14

5J x 14

kompaktní náhradní kolo pro dočasné použití

T105/70D14

4T x 14

4,2 (60, 420)

4,2 (60, 420)

4,2 (60, 420)

4,2 (60, 420)

 

*1: běžné zatížení: až 3 osoby

*GSL: zážehový motor

*DSL: vznětový motor

*M/T: manuální převodovka

*A/T: automatická převodovka

 

zapalovací svíčky

 

zapalovací svíčky

bezolovnatý benzín

motor

CHAMPION

RC10YC4

1,1L

NGK

BKR5ES-11

1,1L

CHAMPION

RER8YC

1,2L

vzdálenost elektrod zapalovací svíčky

1,0 - 1,1 MM

 

doporučené typy maziv a objemy

 

v zájmu zajištění správného výkonu a životnosti motoru a pohonné jednotky používejte pouze maziva odpovídající kvality. Správná maziva rovněž napomáhají ke zvýšení účinnosti motoru, která s sebou přináší spotřeby paliva.

 

výkon žárovek

 

žárovka

výkon

hlavní světlomety (dálkové/potkávací)

60/55

přední ukazatele směru

21

obrysová světla

5

boční ukazatel směru *

5

přední mlhová světla *

27

zadní mlhová světla *

21/5

brzdová a koncová světla

21/5

koncová světla *

21/5

zadní ukazatele směru

21

zpětné světlomety

16

přídavné brzdové světlo *

5, 16 nebo LED

osvětlení registrační značky

5

osvětlení kabiny

10

osvětlení zavazadlového prostoru

5

 

*: je-li ve výbavě

 

 

 

 PLÁN BĚŽNÉ ÚDRŽBY - ZÁŽEHOVÝ MOTOR (PRO EVROPU)

položka údržby intervaly údržby počet měsíců nebo počet ujetých kilometrů, podle toho, co nastane dříve
počet měsíců 12 24 36 48 60 72 84 96
km x 1000 20 40 60 80 100 120 140 160
hnací řemeny *1 I I I I I I I I
motorový olej a olejový filtr *2 R R R R R R R R
rozvodový řemen motoru 1,1 L     I   R      
vložka čističe vzduchu I R I R I R I R
svíčky zapalování   R   R   R   R
vůle ventilů *3 1,1 L I I I I I I I I
hadice emisí paliva a uzávěr hrdla palivové nádrže   I   I   I   I
podtlakové hadice   I   I   I   I
vložka palivového filtru *4     I     I    
palivové vedení, hadice přívodu paliva a spoje I I I I I I I I
chladící systém *5 I I I I I I I I
chladící kapalina motoru *6 I I R I I R I I
stav akumulátoru I I I I I I I I
veškeré elektrické systémy   I   I   I   I
brzdové vedení, hadice a spoje I I I I I I I I
bzrdový pedál, spojkový pedál   I   I   I   I
parkovací brzda I I I I I I I I
brzdová/spojková kapalina I R I R I R I R
kotoučové brzdy a destičky I I I I I I I I
bubnové brzdy a obložení (jsou-li ve výbavě)   I   I   I   I
převodovka řízení, táhla a manžety I I I I I I I I
hnací hřídel a manžety I I I I I I I I
pneumatiky (tlak nahuštění a opotřebení dezénu) I I I I I I I I
kulové čepy přední nápravy I I I I I I I I
šrouby a matice podvozku a karoserie I I I I I I I I
chladící médium systému klimatizace (je-li ve výbavě) I I I I I I I I
kompresor systému klimatizace (je-li ve výbavě) I I I I I I I I
vzduchový filtr systému klimatizace (je-li ve výbavě) R R R R R R R R
olej manuální převodovky (je-li ve výbavě) I I I I I I I I
kapalina automatické převodovky (je-li ve výbavě) I I I I R I I I

 

I: kontrola a podle potřeby seřízení, oprava, vyčištění nebo výměna. R: náhrada nebo výměna.
*1: upravte napětí hnacích řemenů alternátoru a posilovače řízení (a hnacího řemenu vodního čerpadla) a hnacího řemenu klimatizace (je-li ve výbavě)
Kontrola a podle potřeby výměna.
*2: hladinu nebo únik motorového oleje kontrolujte každých 500 km nebo i dříve před odjezdem na dlouhou cestu.
*3: zkontrolujte, zda nedochází k nadměrnému hluku ventilů a/nebo k vibracím motoru, a podle potřeby je seřiďte. Tuto operaci by měl provádět kvalifikovaný technik.
*4: v případě obtížného startování nebo nenormálního tlaku paliva vyměňte palivový filtr okamžitě, bez ohledu na plán údržby.
*5: každý den kontrolujte hladinu chladíci kapaliny a její únik.
*6: pro doplnění chladící kapaliny motoru používejte pouze její předepsaný typ a nikdy nedoplňujte kapalinu, kterou bylo vozidlo vybaveno z výroby, tvrdou vodou. Nesprávná koncentrace chladící kapaliny může mít za následek chybnou funkci nebo poškození motoru.

 

Údržba vozidla provozovaného v náročných podmínkách - zážehový motor
Následující položky údržby musí být u vozidla provozovaného ve ztížených podmínkách prováděny častěji než u vozidla používaného za běžných okolností.
V následující tabulce jsou uvedeny intervaly jednotlivých úkonů údržby.

 

položka údržby údržbová operace intervaly údržby jízdní podmínky
motorový olej a olejový filtr R každých 10 000 km nebo 6 měsíců A, C, D, E, F, G, H, I, J
vložka čističe vzduchu R v závistlosti na podmínkách provádějte výměnu častěji C, E
zapalovací svíčky R v závistlosti na podmínkách provádějte výměnu častěji B, H
rozvodový řemen 1,1 L R každých 60 000 km nebo 48 měsíců B, C, D, E, F
olej manuální převodovky (je-li ve výbavě) R každých 100 000 km C, D, E, G, H, I, J
kapalina automatické převodky (je-li ve výbavě) R každých 40 000 km C, D, E, G, H, I, J
převodovka řízení, táhla a manžety I v závistlosti na podmínkách provádějte výměnu častěji C, D, E, F, G
kulové čepy přední nápravy I v závistlosti na podmínkách provádějte výměnu častěji C, D, E, F, G
kotoučové brzdy, brzdové destičky, třmeny a kotouče I v závistlosti na podmínkách provádějte výměnu častěji C, D, E, G, H
bubnové brzdy a obložení (jsou-li ve výbavě) I v závistlosti na podmínkách provádějte výměnu častěji C, D, E, G, H
parkovací brzda I v závistlosti na podmínkách provádějte výměnu častěji C, D, G, H
hnací hřídel a manžety I v závistlosti na podmínkách provádějte výměnu častěji C, D, E, F, G, H, I, J
vzduchový filtr klimatizace (je-li ve výbavě) I v závistlosti na podmínkách provádějte výměnu častěji C, E

 

náročné jízdní podmínky
A: opakované jízdy na krátké vzdálenosti.
B: dlouhodobý provoz ve volnoběžných otáčkách.
C: provoz na prašných, nezpevněných komunikacích.
D: provoz v oblastech, kde je velmi chladné počasí používána posypová sůl nebo jiné korozní látky.
E: provoz v písčitých oblastech.
F: využití vozu více než z 50% v hustém městském provozu v horkém počasí s teplotami vyššími než 32 °C.
G: provoz v horských oblastech.
H: tažení přívěsu.
I: provoz jako hlídkový vůz, taxi, obchodní zástupce nebo vůž používaná k tažení.
J: jízdy rychlostmi nad 130km/h.

 

PLÁN BĚŽNÉ ÚDRŽBY - VZNĚTOVÝ MOTOR
položka údržby intervaly údržby počet měsíců nebo počet ujetých kilometrů, podle toho, co nastane dříve
počet měsíců 12 24 36 48 60 72 84 96
km x 1000 20 40 60 80 100 120 140 160
hnací řemeny *1 I I I I I I I I
motorový olej a olejový filtr *2 I I I I I I I I
napínák, vložené kola a vodicí kladka zkontrolujte při vyměně hnacího řemenu
vložka čističe vzduchu I R I R I R I R
uzávěr hrdla palivové nádrže   I   I   I   I
podtlakové hadice a hadice odvětrání klikové skříně I I I I I I I I
podtlaková hadice (pro EGR a těleso škrtící klapky, je-li ve výbavě) I I I I I I I I
podtlakové čerpadlo a hadice I I I I I I I I
olejová hadice podtlakového čerpadla I I I I I I I I
vložka palivového filtru *3 I I R I I R I I
palivové vedení, hadice přívodu paliva a spoje I I I I I I I I
chladící kapalina motoru *5 I R I R I R I R
stav akumulátoru I I I I I I I I
veškeré elektrické systémy I I I I I I I I
brzdové vedení, hadice a spoje I I I I I I I I
brzdový pedál, spojkový pedál (je-li ve výbavě) I I I I I I I I
parkovací brzda I I I I I I I I
brzdová/spojková kapalina I R I R I R I R
kotoučové brzdy a destičky I I I I I I I I
převodka řízení, táhla a manžety I I I I I I I I
hnací hřídel a manžety I I I I I I I I
pneumatiky (tlak nahuštění & opotřebení dezénu) I I I I I I I I
kulové čepy přední nápravy I I I I I I I I
šrouby a matice podvozku a karoserie I I I I I I I I
chladící médium systému klimatizace (je-li ve výbavě) I I I I I I I I
kompresor systému klimatizace (je-li ve výbavě) I I I I I I I I
vzduchový filtr klimatizace (je-li ve výbavě) R R R R R R R R
olej manuální převodovky (je-li ve výbavě) I I I I I I I I

 

I: kontrola a podle potřeby seřízení, oprava, vyčištění nebo výměna.
R: náhrada nebo výměna.
*1: upravte napětí hnacích řemenů alternátoru a posillovače řízení (a hnacího řemenu vodního čerpadla) a hnacího řemenu klimatizace (je-li ve výbavě).
*2: hladinu nebo únik motorového oleje kontrolujte každých 500 km nebo i dříve před odjezdem na dlouhou cestu.
*3: tento interval je závislý na kvalitě paliva. platí pouze při použití předepsaného paliva, tedy "EN 590 nebo ekvivalentní". pokud technické parametry motorové nafty nesplňují evropské normy EN590, vyměnujte ho častěji. Poraďte se s autorizovaným opravcem HYUNDAI. v případě nízkého výkonu motoru nebo poklesu taku paliva na palivovém filtru, vyměnte palivový filtr okamžitě, bez ohledu na plán údržby.
*4: každý den kontrolujte hladinu chladící kapaliny a její únik.
*5: pro doplnění chladící kapaliny motoru používejte pouze její předepsaný typ a nikdy nedoplňujte kapalinu, kterou bylo vozidlo vybaveno z výroby, tvrdou vodou. Nesprávná koncentrace chladící kapaliny může mít za následek chybnou funkci nebo poškození motoru.

 

Údržba vozidla provozovaného v náročných podmínkách - vznětový motor
Následující položky údržby musí být u vozidla provozovaného ve ztížených podmínkách prováděny častěji než u vozidla používaného za běžných okolností.
V následující tabulce jsou uvedeny intervaly jednotlivých úkonů údržby.

 

I: kontrola a podle potřeby seřízení, oprava, vyčištění nebo výměna.
R: náhrada nebo výměna.

 

motorový olej a olejový filtr R každých 10 000 km nebo 6 měsíců A, B, C, F, G, H, I, J, K, L
vložka čističe vzduchu R v závislosti na podmínkách provádějte výměnu častěji C, E
olej manuální převodovky (je-li ve výbavě) R každých 100 000 km C, D, E, G, H, I, J
převodovka řízení, táhla a manžety I v závislosti na podmínkách provádějte výměnu častěji C, D, E, F, G
kulové čepy přední nápravy I v závislosti na podmínkách provádějte výměnu častěji C, D, E, G, H
kotoučové brzdy, brzdové destičky, třmeny a kotouče I v závislosti na podmínkách provádějte výměnu častěji C, D, E, G, H
parkovací brzda I v závislosti na podmínkách provádějte výměnu častěji C, D, G, H
hnací hřídel a manžety I v závislosti na podmínkách provádějte výměnu častěji C, D, E, F, G, H, I
vzduchový filtr klimatizace (je-li ve výbavě) R v závislosti na podmínkách provádějte výměnu častěji C, E

 

náročné jízdní podmínky
A: opakované jízdy na krátké vzdálenosti.
B: dlouhodobý provoz ve volnoběžných otáčkách.
C: provoz na prašných, nezpevněných komunikacích.
D: provoz v oblastech, kde je velmi chladné počasí používána posypová sůl nebo jiné korozní látky.
E: provoz v písčitých oblastech.
F: využití vozu více než z 50% v hustém městském provozu v horkém počasí s teplotami vyššími než 32 °C.
G: provoz v horských oblastech.
H: tažení přívěsu.
I: provoz jako hlídkový vůz, taxi, obchodní zástupce nebo vůž používaná k tažení.
J: jízdy rychlostmi nad 130 km/h.
K: provoz ve velmi chladném počasí.
L: provoz s častým rozjížděním a zastavováním.

 

 

doporučené typy maziv a objemy
v zájmu zajištění správného výkonu a životnosti motoru a pohonné jednotky používejte pouze maziva odpovídající kvality. Správná maziva rovněž napomáhají ke zvýšení účinnosti motoru, která s sebou přináší spotřeby paliva.
 pro použití ve vašem vozidle jsou doporučena tato maziva a provozní kapaliny.