Hybridní Kia Niro a Optima Sportswagon PHEV

Přestože Kia Niro již představena byla, bez přídavného pohonu ještě na trhu není. Čistě elektrická verze už je také připravena, ale na její odhalení si také ještě počkáme. Přesto stojí za to si Niro připomenout, protože se oficiálně ukázalo na ženevském autosalonu a to s novou, silnější baterií. Dobíjení je možné přes běžnou elektrickou síť, výhodou je však zmíněná nová lithium-polymerová baterii s kapacitou 8,9 kWh namísto původně oznámené s pouhou 1,56 kWh. Díky tomu na jedno nabití zvládne až 55 km. Pomůže k tomu Eco Drive Assistant System, který v obtížnějších podmínkách stabilizuje jízdu tak, aby baterie co nejvíce uspořila. Motor, který ji doplňuje, je čtyřválec 1,6 GDI se 78 kW výkonu, elektromotor byl ale oproti původní verzi posílen a nyní tak namísto 32 kW disponuje výkonem 45 kW. Celkově tak Niro dosáhne na 104 kW výkonu (141 koní) a 265 Nm točivého momentu. Motor je spřažen se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Zrychlení z nuly na sto tak bylo sníženo o 0,7 sekundy na současných 10,8 s. Po designové stránce dostala verze PHEV novou chromovanou masku s modrými doplňky, přední LED světlomety a šestnáctipalcová litá kola. V interiéru jsou taktéž modré dekory, kožené čalounění a JBL audio systém. Trochu však ubylo místa, protože články byly umístěny do podlahy a pod zadní sedadlo. V kufru je tak nyní možné využít 324 l namísto původních 373.

Plug-in hybrid Optima Sportswagon prošel podstatně méně úpravami, protože se jedná de facto o karosářskou variantu nám již známého modelu. Nárazníky jsou však upraveny pro větší aerodynamiku, zvýrazněny byly boční prahy a PHEV verze dostala také jiná kola. Pod kapotou je stejný dvoulitrový čtyřválec se 115 kW a elektromotor o výkonu 50 kW. Kapacita lithium-polymerových článků je 11,3 kWh. Kombinovaný výkon tak dosahuje 151 kW, na plné nabití ujede plug-in hybridní Optima Sportswagon až 60 km. Uvnitř vozu je umístěn dotykový informační systém s osmipalcovým displejem, který podporuje mobilní zařízení Apple i Android, umožní jejich bezdrátové nabíjení, nechybí ani navigace. Množství elektronických asistentů zahrnuje např. chytrý tempomat, nouzové brzdění s varováním před kolizí zepředu i zezadu, udržování v jízdním pruhu, sledování únavy řidiče či hlídač mrtvého úhlu. Baterie jsou jako u Nira umístěny pod podlahou, zavazadelník se tak zmenšil na současných 562 l, které však mohou být navýšeny až na 1574 l.

Optima Sportswagon PHEV bude určena pouze pro evropský trh a měla by se na něm spolu s Nirem objevit ve třetím čtvrtletí tohoto roku. Obrovskou výhodou bude sedmiletá záruka, kterou Kia na své vozy poskytuje, a která se bude týkat i baterií.