Druhá generace oblíbeného modelu i30 přichází na trh v roce 2012. Jde o jeden z designově nejvydařenějších vozů Hyundai, což se mimo jiné odráží i v prodejních číslech automobilky. "Í třicítka" je zkrátka tím nejoblíbenějším, co zákazníci od Huyndaie kupují. A není se čemu divit. Od své první verze ušla obrovský kus cesty dopředu. Kombinace fluidních tvarů, které zdobí většinu současných modelů Hyundai, klínovitého tvaru a čistoty v designu je přesně tím, co dělá i30 dokonalou. Vpředu nechybí typická maska chladiče ve tvaru šestiúhelníku s větším množstvím chromování a světlomety s LEDkami už v základní výbavě protažené až na boční část auta. Té dominuje výrazný prolis a stoupající linie skel oken. Záď s mohutným zadním nárazníkem je robustní, působí však velmi elegantně. Obecně nová i30 svého předchůdce přerostla; na délku se vůz protáhl o celých 20 mm, na šířku nabyl 5 mm. Ubylo pouze 10 mm na výšku.
Designéři si vyhráli i s interiérem, kde zjevně využili inspirace z modelu i40. Precizní zpracování oceníte především u všech prvků, kterými lze hýbat či otáčet. Lehkost a tichost jsou v tomto směru u Hyundaie už samozřejmostí, což u jiných značek nebývá vždy zvykem. Korejci se vyhnuli i použití levných plastů, a zpracování je precizní a opticky velmi příjemné a moderní. Tento dojem utváří především antracitová barva středového panelu s chromovanými lemy, který je navíc relativně úzký a vnitřek vozu tak vypadá velmi kompaktně. Dominuje mu sedmipalcový dotykový displej. Nabídka výbav je velmi pestrá a už ta základní je dostatečně bohatá. Posilovač řízení Flex Steer umožní řidiči přepínat mezi třemi režimy v závislosti na stylu jízdy, automatická dvouzónová klimatizace je příjemným standardem. Za příplatek pak lze dostat vyhřívaná sedadla, kožené potahy sedadel, zadní parkovací kameru, potěší i odemykání dveří tlačítkem. Kdo má v autě rád zábavu, ocení elektronický systém streamování hudby rovnou z mobilu, k němuž není potřeba žádný kabel. Rádio ale nabízí i USB vstup a zvládne prakticky každý typ telefonu. Ovládání všeho, co lze ovládat, je navíc intuitivní a jednoduché. To ocení snad každý řidič.
Solidní je i bezpečnostní výbava. V nové i30 nechybí systémy ESP, ABS, systém řízení jízdní stability a signalizace nouzového brzdění. O bezpečí cestujících se stará 6 airbagů, za příplatek je možné dostat i kolenní airbag pro řidiče.
Nechybí velké množství odkládacích prostorů; velmi důležitý aspekt hodnocení interiéru. Místo je ostatně silnou stránkou i30 celkově. Všichni cestující jej mají dostatek, čímž je zaručen maximální komfort při cestování. Ani s vyšší postavou není problém se pohodlně usadit, na výšku je prostoru dost i pro dvoumetrového pasažéra. Totéž platí na délku, místo na nohy bude mít opravdu každý. Zavazadelník pak disponuje objemem 378 l. To je o celých 10% více, než nabízela první generace. Nákald navíc musíte vednout pouze nad hranici 68 cm. Nižší v daném segmentu žádný jiný automobil nenabízí.
Vnitřní rozměry (v mm):
Podélný prostor vpředu min/max 830 / 1060
Podélný prostor vzadu min/max 570 / 860
Výška nad sedadlem - vpředu 1015
Výška nad sedadlem – vzadu 940
Šířka vpředu 1470
Šířka vzadu 1470
Délka sedáku vpředu 500
Délka sedáku vzadu 440
Výška opěradla vpředu 660
Výška opěradla vzadu 640
Hyundai i30 nové generace boduje na plné čáře i svými jízdními vlastnostmi. Bezchybná konfigurace podvozku se postará o to, že při jízdě nepocítíte téměř žádné nerovnosti, přes které přejedete. Umí je totiž výborně filtrovat, a tak se budete cítit komfortně i na zničené okresce. Odhlučnění je kvalitní i při vyšších rychlostech, jediné, co uslyšíte, je mírný valivý zvuk pneumatik. Nejde však o nic, co by cestující vysloveně rušilo. Můžete tak jet s klidem i 180 nebo 190 km/h a teprve tehdy, když se motor dostává k hranici 4,5 tisíc otáček, o sobě dá vědět. Vůz navíc výborně reaguje a řízení je díky tomu plynulé. Pedály zabírají snadno a zlehka, což oceníte především při práci se spojkou, stejně tak převodovka. Nešetřilo se ani na brzdách, které jsou naprosto přesné a výborně naposilované.
Motorů je na výběr široká škála. Nabídka startuje benzínovou jednotkou 1,4i CVVT a 1,6i GDi, naftové motory jdou k dostání taktéž dva, 1,4i CRDi a 1,6i CRDi. Silnější GDi poskytuje výkon až 99 kW, se slabším CVVT je to 73 kW. Dieselové motory nabízí 66 a 81, respektive 94 kW.
Nový Hyundai i30 pořídíte jak v klasické verzi hatchback, tak jako prodloužené kombi. Od roku 2013 se navíc vyrábí i sportovnější třídvéřová verze. Pro tu jsou dostupné všechny motory kromě slabšího dieselu.
Motorizace:
Provedení
|
Druh karoserie/počet dveří
|
Převodovka
|
Zdvihový objem
|
kW/PS
|
Období výroby
|
HYUNDAI i30 1.4i CVVT Trikolor
|
Hatchback, 5 / Kombi, 5 / 3D, 3
|
M6
|
1396 ccm
|
73 / 99
|
02/2012 - 03/2015
|
HYUNDAI i30 1.4i CVVT Entry
|
Hatchback, 5 / Kombi, 5 / 3D, 3
|
M6
|
1396 ccm
|
73 / 99
|
02/2012 - 03/2015
|
HYUNDAI i30 1.6i CVVT Trikolor
|
Hatchback, 5 / Kombi, 5 / 3D, 3
|
M6
|
1591 ccm
|
88 / 120
|
02/2012 - 11/2014
|
HYUNDAI i30 1.6i CVVT aut. Trikolor
|
Hatchback, 5 / Kombi, 5 / 3D, 3
|
A6
|
1591 ccm
|
88 / 120
|
02/2012 - 11/2014
|
HYUNDAI i30 1.6i GDI aut. Trikolor
|
Hatchback, 5 / Kombi, 5 / 3D, 3
|
A6
|
1591 ccm
|
99 / 135
|
02/2012 - 08/2014
|
HYUNDAI i30 1.6i GDI Trikolor
|
Hatchback, 5 / Kombi, 5 / 3D, 3
|
M6
|
1591 ccm
|
99 / 135
|
02/2012 - 08/2014
|
HYUNDAI i30 1.4i CRDi Entry
|
Hatchback, 5 / Kombi, 5
|
M6
|
1396 ccm
|
66 / 90
|
02/2012 - 08/2014
|
HYUNDAI i30 1.4i CRDi Trikolor
|
Hatchback, 5 / Kombi, 5
|
M6
|
1396 ccm
|
66 / 90
|
02/2012 - 11/2014
|
HYUNDAI i30 1.6i CRDi aut. Trikolor
|
Hatchback, 5 / Kombi, 5 / 3D, 3
|
A6
|
1582 ccm
|
81 / 110
|
02/2012 - 08/2014
|
HYUNDAI i30 1.6i CRDi Trikolor
|
Hatchback, 5 / Kombi, 5 / 3D, 3
|
M6
|
1582 ccm
|
81 / 110
|
02/2012 - 08/2014
|
HYUNDAI i30 1.6i CRDi Trikolor
|
Hatchback, 5 / Kombi, 5 / 3D, 3
|
M6
|
1582 ccm
|
94 / 128
|
02/2012 - 08/2014
|
HYUNDAI i30 1.6i CRDi aut. Trikolor
|
Hatchback, 5 / Kombi, 5 / 3D, 3
|
A6
|
1582 ccm
|
94 / 128
|
02/2012 - 08/2014
|