Ženevský koncept i-oniq ztělesňuje motto automobilů značky Hyundai: „New Thinking. New Possibilities.“
Studie elektricky poháněného sportovního hatchbacku se spalovacím motorem, který přispívá k prodloužení dojezdu
Ukázka další evoluce designérského stylu značky Hyundai založeného na fluidních tvarech
Hyundai představuje na Ženevském autosalonu svůj nejnovější evropský koncepční vůz s názvem i-oniq, který demonstruje novou technologii a nový design, v nichž se zrcadlí myšlení společnosti Hyundai zaměřené na budoucnost.
I-oniq s karoserií dlouhou 4,4 metru je elektricky poháněný sportovní hatchback s benzinovým motorem, který prodlužuje dojezd vozidla. Koncept i-oniq ukazuje nejnovější představy designérů a inženýrů Hyundai, dále rozvíjí charakteristický design s fluidními tvary a představuje odvážné „nové možnosti“ svým futuristicky zaměřeným pohonem.
Vnější design: inspirace a evoluce
Koncepční vůz i-oniq navržený a vyvinutý v evropském výzkumném a vývojovém středisku Hyundai v Německu je evolucí charakteristického designérského stylu značky Hyundai založeného na fluidních tvarech.
Stylisté značky Hyundai zvolili pro i-oniq dynamické proporce s cílem vytvořit estetické a funkční tvary karoserie. Design konceptu kombinuje jemné linie a svalnatě tvarované plochy, čímž vyjadřuje prémiový a sportovní charakter exteriéru a interiéru vozu.
Thomas Bürkle, šéfdesignér v technickém středisku společnosti Hyundai Motor Europe, k tomu poznamenal: „Klíčovým tématem konceptu i-oniq jsou dvě klenuté křivky vytvářející silný a hravý kontrast mezi ostrými charakterovými liniemi a měkkými, zároveň však svalnatými prvky. Profilové linie předního blatníku procházejí od přídě k zádi a zdůrazňují tak skutečnost, že je koncept i-oniq kupé. Cestující mají zároveň zajištěn maximální výhled z vozu.“
Další stylistické prvky, jako je střecha v novém luxusním stylu a světlomety LED, zdůrazňují hospodárnost a pokrokové technologie konceptu i-oniq.
Střecha je jedinečným stylistickým řešením, které zajišťuje velký prostor pro cestující na zadních sedadlech a přispívá k celkově dynamickému vzhledu. Dveře vozu se otvírají vzhůru do strany. Inovativní kinematika dveří s optimalizovanou hmotností a sedadel usnadňují nastupování cestujících na přední i zadní sedadla.
Světlomety vyzdvihují pokrokovou technologii konceptu i-oniq. Jedinečně tvarovaný leštěný hliníkový rám nese světlomety pro denní svícení, které tvoří tvarově unikátní světelný podpis.
Futuristický interiér a dokonalá konektivita
Uspořádání interiéru je zaměřeno na řidiče, jak se na sportovní hatchback sluší a patří. Přístrojová deska a středová konzola tak důsledně obklopuje řidiče. Komponenty uživatelského rozhraní odrážejí moderní i budoucí trendy ve vývoji technologií spotřební elektroniky, jako je například systém ovládání prostřednictvím pohybových gest uložený na volantu, „plovoucí“ přístrojový panel s vícevrstvou projekční technikou a velký displej pro navigační, zábavní a další informační systémy.
Cestující mají k dispozici prostor inspirovaný pohodlným salonkem s optimalizovanou úrovní komfortu a důmyslným tvarováním povrchů, které nezapře inspiraci hudebními nástroji, čímž vzniká pozitivní kontrast se sportovně zaměřeným prostorem pro řidiče. Evoluci fluidních tvarů uvnitř vozu dále vyjadřuje použití luxusních materiálů v interiéru a futuristicky zaměřeného rozhraní pro ovládání vozu.
Elektromobil se spalovacím motorem pro delší dojezd
Koncept i-oniq je poháněn inovativním tříválcovým benzinovým motorem 1,0 litru, který dosahuje nejvyššího výkonu 45 kW (61 k). Tato jednotka pohání generátor o výkonu 55 kW prostřednictvím jednostupňové převodovky. Vyrobený elektrický proud dobíjí lithium-iontový akumulátor, z něhož je napájen elektromotor o výkonu 80 kW.
V čistě elektrickém režimu má i-oniq dojezd 120 km, zatímco za asistence benzinového motoru dokáže ujet až 700 km s hodnotou emisí CO2 pouhých 45 g/km. Koncept dokáže dosáhnout nejvyšší rychlosti 145 km/h.
Technické údaje
Motor
|
1,0 litru, tříválcový benzinový motor (45 kW)
|
|
|
Elektromotor
|
80 kW
|
Nejvyšší výkon
|
80 kW (109 k)
|
Rozvor
|
2 650 mm
|
Celková délka
|
4 432 mm
|
Celková šířka
|
1 916 mm
|
Celková výška
|
1 400 mm
|
|
|
Pneumatiky
|
Dunlop
|
Emise CO2
|
45 g/km
|
Volant
|
Dotykový senzor se systémem pohybového ovládání
|
Zdroj: www.hyundai.cz