Nové Grand Santa Fe zpřístupňuje prémiové SUV většímu počtu evropských zákazníků

Vyladěn pro Evropu

Nové Grand Santa Fe bylo poprvé představeno v roce 2012 na autosalonu v New Yorku a evropská varianta profituje z mnoha výrazných změn oproti americké verzi, mezi něž patří adaptivní přední světlomety, asistenční systém pro jízdu v jízdním pruhu a chytrý parkovací asistent.
 
Navíc byly upraveny jízdní vlastnosti a ovladatelnost s účinnějším tlumením a lepšími reakcemi, které odpovídají očekáváním a požadavkům evropských zákazníků.
 
Adaptace designu „Storm Edge“
Nové Grand Santa Fe zaujme veřejností příznivě přijatým designem ve stylu „Storm Edge“, který byl poprvé představen s novou generací vozů Hyundai Santa Fe. Nový design vychází z charakteristických fluidních tvarů vozů Hyundai.
 
„Storm Edge“ vyjadřuje sílu a dynamiku přírodních živlů, které se projevují během formování bouře.
 
Nové Grand Santa Fe bylo vyvíjeno hned od začátku společně se standardním modelem, což designérům umožnilo vytvořit soudržný tvar se silnými rodinnými rysy.
 
Navzdory tomu se obě verze od sebe zřetelně odlišují. Na přídi modelu Grand Santa Fe je nově tvarovaná maska chladiče umístěna nad přepracovanými mlhovými světlomety a výraznějším nárazníkem. Z profilu jsou zadní dveře zřetelně delší, aby usnadňovaly přístup k třetí řadě sedadel. Nový prodloužený panel střechy zdůrazňuje schopnost vozidla převážet velké náklady. Ve výsledku sleduje nyní tvar zadních bočních oken přesněji kontury střešních sloupků C.
 
Nové Grand Santa Fe je vyšší (+10 mm), širší (+5 mm) a delší (+225 mm) díky prodlouženému rozvoru (+100 mm), a přesto si zároveň zachovává dynamický a sofistikovaný styl nové generace Santa Fe.
 
Další odlišností jsou nová 18“ a 19“ kola z lehké slitiny, zatímco nově tvarované zadní světlomety jsou protaženy daleko do bočních stěn vozu. Vzadu završují estetická vylepšení dvě samostatné koncovky výfuku po stranách místo jedné dvojité koncovky u krátkého modelu.
 
Větší vnitřní prostor
Díky prodlouženému rozvoru nabízí nový Hyundai Grand Santa Fe v porovnání se standardním modelem více prostoru cestujícím ve druhé a třetí řadě. Díky tomu může až sedm osob cestovat s vyšší úrovní komfortu.
 
Cestující ve druhé i třetí řadě mají k dispozici více prostoru pro hlavu a nohy. Ve druhé řadě je výška stropu nad sedáky o 10 mm větší a prostor pro nohy je o 50 mm velkorysejší, zatímco třetí řada nabízí zvětšení prostoru pro hlavu a nohy o 33 mm, resp. o 35 mm.
 
Při sklopených sedadlech třetí řady byl objem zavazadlového prostoru zvětšen na 634 litrů, což je nejlepší hodnota ve své třídě. Rozlehlý zavazadlový prostor o objemu 631 litrů je doplněn třílitrovou schránkou pod podlahou mezi zadními podběhy kol. V porovnání s novou generací Santa Fe byl objem zavazadlového prostoru zvětšen o 49 litrů.
 
Harmonické poháněcí ústrojí
Nové Grand Santa Fe bude v Evropě nabízeno s jediným motorem. Výkonný turbodiesel „R“ VGT 2,2 litru, plní emisní normu Euro 5, dosahuje nejvyšší výkon 145 kW (197 k) a spolupracuje s šestistupňovou samočinnou převodovkou. Evropští zákazníci ocení systém Hyundai Active ECO, který umožňuje řidičům maximálně využívat hospodárný potenciál vozu. Grand Santa Fe má kombinované emise CO2 ve výši 192 g/km.
 
 
Komfortní a flexibilní interiér
Nový Hyundai Grand Santa Fe je standardně vybaven systémem řízení FLEX STEER. Zvolený režim řízení – normální, sportovní a komfortní – je zobrazován na displeji LCD TFT s větší úhlopříčkou 4,3“ v přístrojovém panelu Supervision.
 
Nové Grand Santa Fe nabízí také výhody celistvého panoramatického střešního okna v celé délce střechy bez prostřední příčky, které zaplavuje interiér přirozeným světlem. Pokud si však cestující na zadních sedadlech přejí omezit množství přirozeného světla, mohou si i z výplní dveří manuálně vytáhnout sluneční rolety.
 
Nové Grand Santa Fe, nabízené v šestimístném nebo sedmimístném provedení, nabízí nejvyšší úroveň flexibility pro přepravu cestujících nebo zavazadel. Sedm sedadel je v novém Grand Santa Fe rozmístěno v uspořádání 2+3+2, zatímco šestimístná varianta má v každé řadě dvě sedadla (2+2+2). Sedadla ve druhé řadě mohou být nezávisle posouvána v podélném směru a cestující si mohou měnit sklon jejich opěradel, zatímco sedadla ve třetí řadě jsou sklopná.
 
Elektricky ovládané zadní výklopné víko otvírá široký přístup k zavazadlovému prostoru, a umožňuje tak pohodlnou manipulaci se zavazadly.
 
Allan Rushforth, viceprezident a výkonný ředitel společnosti Hyundai Motor Europe, k tomu poznamenal: „Nové Grand Santa Fe si zachovává všechny klíčové přednosti nové generace Santa Fe – přitažlivý design, skvělý komfort, hospodárnost a kvalitu – a navíc nabízí větší vnitřní prostor. Pevně věříme, že nové Grand Santa Fe bude přesvědčivou nabídkou, která osloví dosavadní majitele vozů ‚prémiových‘ značek a přivede ke značce Hyundai nové zákazníky.“
 
Nové Grand Santa Fe se bude vyrábět od dubna 2013 v závodu Hyundai v korejském Ulsanu.

 
Vnější rozměry (mm)
Délka 4915
Šířka 1885
Výška 1690
Rozvor 2800
Převis vpředu 955
Převis vzadu 1150
Vnitřní rozměry (mm)
Výška stropu nad sedákem První řada 1006
Druhá řada 1002
Třetí řada 908
Prostor pro nohy První řada 1120
Druhá řada 1050
Třetí řada 800
Celkový objem zavazadlového prostoru 634 litrů
Poháněcí ústrojí a provozní vlastnosti
‘R’ 2,2 litru VGT Zdvihový objem 2199 cc
Nejvyšší výkon 145 kW (197 k)/3800 min-1
Maximální točivý moment 436 N.m/1800 až 2500 min-1
Nejvyšší rychlost 200 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,3 sekundy
Emise CO2 (kombinovaný cyklus) 192 g/km
Hmotnosti (kg)
Provozní hmotnost (6/7místná verze) 1902 / 1916
Celková hmotnost (6/7místná verze) 2600 / 2630