Proč v Evropě skončí Chevrolet?

Hlavním důvodem bylo, že Chevrolet i přes úspěšnou transformaci z Daewoo a zařazení amerických modelů do evropské nabídky prodává ročně jen kolem 200 tisíc aut, což představuje ani ne jedno procento evropského trhu, zatímco Opel má přibližně šestiprocentní podíl. Pozice Chevroletu je zde tedy z pohledu značky zanedbatelná a na takovouto pozici není automobilka z jiných částí světa zvyklá.

Na druhou stranu GM vidí velký potenciál Chevroletu v Asii včetně Ruska, kde je značka úspěšná a rychle roste, je tedy moudré investovat do jejího dalšího rozvoje právě tam a to bude ve větší míře možné právě proto, že se ušetří na aktivitách v celkem nezajímavé Evropě.

Současně se GM nepodařilo dostatečně odlišit značky Chevrolet a Opel. Obě se pohybují v mainstreamové kategorii, využívají stejnou techniku a jejich výroba stojí víceméně stejně, nebylo tudíž možné některou z nich (Chevrolet) prezentovat jako budgetovou a současně si jsou tak blízké, že ani nebylo možné některou (Opel) přesunout mezi aspiranty na prémiový segment.

Jako stále větší problém se tím pádem jevila původní snaha nabízet v dealerstvích vozy obou značek. Nakonec tedy bylo rozhodnuto, že přežije ta silnější značka, která s odchodem Chevroletu získá větší manévrovací prostor a současně GM i trochu spoléhá na to, že ztrátu jednoprocentního podílu Chevyho získá v největší míře právě spřízněný Opel. Pro německou automobilku to je současně jasný impuls, že s ní GM počítá i do budoucna, což se v posledních letech ne vždy dalo s určitostí říci.

Společně s Opelem se bude v Evropě prodávat i Chevrolet Camaro a Corvette, které obohatí nabídku na showroomech Cadillacu.