Servisní informace - Hyundai i30 2007
Pneumatiky a disky kol
položka
|
velikost pneumatiky
|
rozměr disku
|
tlak vzduchu pro hustění kPa (psi)
|
utahovací moment matic kol Nm
|
běžné zatížení *1
|
maximální zatížení
|
přední
|
zadní
|
přední
|
zadní
|
plnohodnotné náhradní kolo
|
185/65R15
|
5,5Jx15
|
220 (32)
|
220 (32)
|
240 (35)
|
260 (38)
|
88 ~ 107
|
195/65R15
|
5,5Jx15
|
205/55R16
|
6,0Jx16
|
225/45R17
|
7,0Jx17
|
kompaktní náhradní kolo pro dočasné použití * (je-li ve výbavě)
|
T125/80D15 95M
|
4,0Tx15
|
420 (60)
|
420 (60)
|
420 (60)
|
420 (60)
|
*1: normální zatížení : až 2 osoby
doporučené typy maziv a objemy
V zájmu zajištění správného výkonu a životnosti motoru a pohonné jednotky používejte pouze maziva odpovídající kvality. Správná maziva rovněž napomáhají ke zvýšení účinnosti motoru, která s sebou přináší spotřeby paliva.
mazivo
|
objem
|
klasifikace
|
|
motorový olej *1 *2 (vypuštění a naplnění)
|
zážehový motor
|
1,4L/1,6L
|
3,3L
|
API service SL nebo SM, ACEA A3 nebo vyšší. Používejte motorový olej schválený Hyundai Motor Company. Podrobnosti zjistíte u autorizovaného prodejce Hyundai.
|
|
|
|
2,0L
|
4,0L
|
|
vznětový motor
|
1,6L
|
5,3L
|
bez CPF: API service CH-4 nebo vyšší, ACEA B4 S CPF (filtrem pevných šástic): ACEA C3
|
|
2,0L
|
6,7L
|
|
spotřeba motorového oleje
|
běžné jízdní podmínky
|
max. 1L/ 1500 km
|
|
náročné jízdní podmínky
|
max. 1L/ 1000 km
|
|
olej manuální převodovky
|
zážehový motor 1,4 L/1,6 L
|
1,9 L
|
API service GL-4 (SAE 75W -85, typ "celoživotní náplň")
|
|
zážehový motor 2,0L vznětový motor 1,6 L
|
2,0 L
|
|
|
vznětový motor 2,0 L
|
1,75 L
|
|
kapalina automatické převodovky
|
zážehový motor 2,0 L
|
6,8 L
|
Diamand ATF SP-III, SK ATF SP-III
|
|
zážehový motor 2,0 L vznětový motor 1,6 L
|
6,6 L
|
|
|
plán pdržby - zážehový motor (pro evropu)
položka údržby
|
intervaly údržby
|
počet měsíců nebo počet ujetých kilometrů, podle toho, co nastane dříve
|
počet měsíců
|
12
|
24
|
36
|
48
|
60
|
72
|
84
|
96
|
km x 1000
|
20
|
40
|
60
|
80
|
100
|
120
|
140
|
160
|
hnací řemeny *1
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
motorový olej a olejový filtr *2
|
R
|
R
|
R
|
R
|
R
|
R
|
R
|
R
|
rozvodový řemen
|
zážehový motor 2,0L
|
|
|
I
|
|
R
|
|
|
I
|
napínací kladka
|
zážehový motor 2,0L
|
kontrolujte při kontrole nebo výměně rozvodového řemenu.
|
vzduchový filtr
|
I
|
R
|
I
|
R
|
I
|
R
|
I
|
R
|
svíčky zapalování
|
|
R
|
|
R
|
|
R
|
|
R
|
vůle ventilů *3
|
|
|
|
|
I
|
|
|
|
hadice odvětrání a uzávěr palivové nádrže
|
|
I
|
|
I
|
|
I
|
|
I
|
Podtlakové hadice odvětrání klikové skříně
|
|
I
|
|
I
|
|
I
|
|
I
|
palivový filtr
|
|
|
R
|
|
|
R
|
|
|
palivové vedení, hadice přívodu paliva a spoje
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
chladící systém
|
každý den kontrolujte hladinu chladící kapaliny a její únik. Při výměně hnacího nebo rozvodového řemenu zkontrolujte "vodní pumpu".
|
chladící kapalina motoru *4
|
I
|
R
|
I
|
R
|
I
|
R
|
I
|
R
|
stav akumulátoru
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
vešekré elektrické systémy
|
|
I
|
|
I
|
|
I
|
|
I
|
brzdové vedení, hadice a spoje
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
brzdový, spojkový pedál
|
|
I
|
|
I
|
|
I
|
|
I
|
parkovací brzda
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
brzdová/spojková kapalina
|
I
|
R
|
I
|
R
|
I
|
R
|
I
|
R
|
kotoučové brzdy a destičky
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
převodka řízení, táhla a manžety
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
hnací hřídele a manžety
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
pneumatika (tlak nahuštění & opotřebení dezénu)
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
kulové čepy přední nápravy
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
šrouby a matice podvozku a karoserie
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
chladící médium klimatizace (je-li ve výbavě)
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
kompresor klimatizace (je-li ve výbavě)
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
vzduchový filtr klimatizace (je-li ve výbavě)
|
R
|
R
|
R
|
R
|
R
|
R
|
R
|
R
|
olej manuální převodovky (je-li ve výbavě)
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
kapalina automatické převodovky (je-li ve výbavě)
|
I
|
I
|
I
|
I
|
R
|
I
|
I
|
I
|
I: kontrola a podle potřeby seřízení, oprava, vyčištění nebo výměna. R: náhrada nebo výměna.
|
|
*1: upravte napětí hnacích řemenů alternátoru a posilovače řízení (a hnacího řemenu vodního čerpadla) a hnacího řemenu klimatizace (je-li ve výbavě).
|
|
*2: hladinu nebo únik motorového oleje kontrolujte každých 500 km nebo dříve před odjezdem na dlouhou cestu.
|
|
*3: zkontrolujte, zda nedochází k nadměrnému hluku ventilů a/nebo vibracím motoru a podle potřeby je seřiďte. Tento úkon by měl provádět kvalifikovaný mechanik.
|
|
|
Následující položky údržby musí být u vozidla provozovaného ve ztížených podmínkách prováděny častěji než u vozidla používaného za běžných okolností.
položka údržby
|
údržbová operace
|
intervaly údržby
|
jízdní podmínky
|
motorový olej a olejový filtr
|
R
|
každých 10 000 km nebo 6 měsíců
|
A, B, C, F, G, H, I, J, K, L
|
vzduchový filtr
|
R
|
v závistlosti na podmínkách provádějte výměnu častěji.
|
C, E
|
svíčky zapalování
|
R
|
v závistlosti na podmínkách provádějte výměnu častěji.
|
B, H
|
rozvodový řemen, napínák a kladka
|
zážehový motor 2,0L
|
R
|
každých 60 000 km nebo 48 měsíců
|
D, E, F, G
|
olej manuální převodovky (je-li ve výbavě)
|
R
|
každých 100 000 km
|
C, D, E, G, H, I, J
|
kapalina automatické převodovky (je-li ve výbavě)
|
R
|
každých 40 000 km
|
A, C, D, E, F, G, H, I, J
|
převodovka řízení, táhla a manžety
|
I
|
v závistlosti na podmínkách provádějte výměnu častěji.
|
C, D, E, F, G
|
kulové čepy přední nápravy
|
I
|
v závistlosti na podmínkách provádějte výměnu častěji.
|
C, D, E, F, G
|
kotoučové brzdy, brzdové destičky, třmeny a kotouče
|
I
|
v závistlosti na podmínkách provádějte výměnu častěji.
|
C, D, E, G, H
|
parkovací brzda
|
I
|
v závistlosti na podmínkách provádějte výměnu častěji.
|
C, D, G, H
|
hnací hřídele a manžety
|
I
|
v závistlosti na podmínkách provádějte výměnu častěji.
|
C, D, E, F, G, I, H, J
|
vzduchový filtr klimatizace (je-li ve výbavě)
|
R
|
v závistlosti na podmínkách provádějte výměnu častěji.
|
C, E
|
|
|
|
|
|
A: opakované jízdy na krátké vzdálenosti.
|
|
B: dlouhodobý provoz ve volnoběžných otáčkách.
|
|
C: provoz na prašných, nezpevněných komunikacích.
|
|
D: provoz v oblastech, kde je velmi chladné počasí používána posypová sůl nebo jiné korozní látky.
|
|
|
E: provoz v písčitých oblastech.
|
|
F: využití vozu více než z 50% v hustém městském provozu v horkém počasí s teplotami vyššími než 32 °C.
|
|
|
G: provoz v horských oblastech.
|
|
H: tažení přívěsu.
|
|
I: provoz jako hlídkový vůz, taxi, obchodní zástupce nebo vůž používaná k tažení.
|
|
J: jízdy rychlostmi nad 170 km/h
|
|
plán běžné údržby - vznětový motor
položka údržby
|
intervaly údržby
|
počet měsíců nebo počet ujetých kilometrů, podle toho, co nastane dříve
|
počet měsíců
|
12
|
24
|
36
|
48
|
60
|
72
|
84
|
96
|
km x 1000
|
20
|
40
|
60
|
80
|
100
|
120
|
140
|
160
|
hnací řemeny *1
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
motorový olej a olejový filtr *2
|
R
|
R
|
R
|
R
|
R
|
R
|
R
|
R
|
rozvodový řemen
|
vznětový motor 2.0L
|
|
|
|
I
|
|
R
|
|
|
napínací kladky
|
kontrolujte při výměně hnacího nebo rozvodového řemenu.
|
vzduchový filtr
|
I
|
R
|
I
|
R
|
I
|
R
|
I
|
R
|
vzduchový filtr
|
|
I
|
|
I
|
|
I
|
|
I
|
hadice odvětrání PCV a klikové skříně
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
podtlaková hadice (EGR & škrtící klapky)
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
podtlakové čerpadlo a hadice
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
olejová a vakuová hadice alternátoru
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
vložka palivového filtru
|
I
|
R
|
I
|
R
|
I
|
R
|
I
|
R
|
palivové vedení, hadice apřívodu paliva a spoje
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
chladící systém
|
každý den kontrolujte hladinu chladící kapaliny a její únik. Pří výměně hnacího nebo rozvodového řemenu zkontrolujte "vodní pumpu".
|
chladící kapalina motoru *3
|
I
|
R
|
I
|
R
|
I
|
R
|
I
|
R
|
stav akumulátoru
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
veškeré elektrické systémy
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
brzdové vedení, hadice a spoje
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
brzdový pedál, spojkový pedál (je-li ve výbavě)
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
parkovací brzda
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
brzdová/spojková kapalina
|
I
|
R
|
I
|
R
|
I
|
R
|
I
|
R
|
kotoučové brzdy a destičky
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
převodka řízení, táhla a manžety
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
hnací hřídel a manžety
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
pneumatiky (tlak nahuštění & opotřebení dezénu)
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
kulové čepy přední nápravy
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
šrouby a matice podvozku a karoserie
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
chladící médium systému klimatizace (je-li ve výbavě)
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
kompresor systému klimatizace (je-li ve výbavě)
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
vzduchový filtr klimatizace (je-li ve výbavě)
|
R
|
R
|
R
|
R
|
R
|
R
|
R
|
R
|
olej manuální převodovky (je-li ve výbavě)
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
I
|
kapalina automatické převodovky (je-li ve výbavě)
|
I
|
I
|
I
|
I
|
R
|
I
|
I
|
I
|
*1: upravte napětí hnacích řemenů alternátoru a posillovače řízení (a hnacího řemenu vodního čerpadla) a hnacího řemenu klimatizace (je-li ve výbavě).
|
|
*2: hladinu nebo únik motorového oleje kontrolujte každých 500 km nebo i dříve před odjezdem na dlouhou cestu.
|
|
*3: pro doplnění chladící kapaliny motoru používejte pouze její předepsaný typ a nikdy nedoplňujte kapalinu, kterou bylo vozidlo vybaveno z výroby, tvrdou vodou. Nesprávná koncentrace chladící kapaliny může mít za následek chybnou funkci nebo poškození motoru.
|
|
|
údržba vozidla provozovaného v náročných podmínkách - vznětový motor
Následující položky údržby musí být u vozidla provozovaného ve ztížených podmínkách prováděny častěji než u vozidla používaného za běžných okolností.
položka údržby
|
údržbová operace
|
intervaly údržby
|
jízdní podmínky
|
motorový olej a filtr motorového oleje
|
R
|
každých 10 000 km nebo 6 měsíců
|
A, B, C, F, G, H, I, J, K, L
|
vzduchový filtr
|
R
|
v závislosti na podmínkách provádějte výměnu častěji.
|
C, E
|
rozvodový řemen
|
vznětový motor 2,0L
|
R
|
každých 60 000 km nebo 48 měsíců
|
D, E, F, G
|
olej manuální převodovky (je-li ve výbavě)
|
R
|
každých 100 000 km
|
C, D, E, G, H, I, K
|
kapalina automatické převodovky (je-li ve výbavě)
|
R
|
každých 40 000 km
|
A, C, D, E, F, G, H, I, K
|
převodovka řízení, táhla a manžety
|
I
|
v závislosti na podmínkách provádějte výměnu častěji.
|
C, D, E, F, G
|
kulové čepy přední nápravy
|
I
|
v závislosti na podmínkách provádějte výměnu častěji
|
C, D, E, F, G
|
kotoučové brzdy, brzdové destičky, třmeny a kotouče
|
I
|
v závislosti na podmínkách provádějte výměnu častěji
|
C, D, E, G, H
|
parkovací brzda
|
I
|
v závislosti na podmínkách provádějte výměnu častěji
|
C, D, G, H,
|
hnací hřídel a manžety
|
I
|
v závislosti na podmínkách provádějte výměnu častěji
|
C, D, E, F, I, G, H
|
vzduchový filtr klimatizace (je-li ve výbavě)
|
R
|
v závislosti na podmínkách provádějte výměnu častěji
|
C, E
|
|
|
|
|
|
A: opakované jízdy na krátké vzdálenosti.
|
|
B: dlouhodobý provoz ve volnoběžných otáčkách.
|
|
C: provoz na prašných, nezpevněných komunikacích.
|
|
D: provoz v oblastech, kde je velmi chladné počasí používána posypová sůl nebo jiné korozní látky.
|
|
|
E: provoz v písčitých oblastech.
|
|
F: využití vozu více než z 50% v hustém městském provozu v horkém počasí s teplotami vyššími než 32 °C.
|
|
|
G: provoz v horských oblastech.
|
|
H: tažení přívěsu.
|
|
I: provoz jako hlídkový vůz, taxi, obchodní zástupce nebo vůž používaná k tažení.
|
|
|
J: provoz ve velmi chladném počasí.
|
|
K: jízdy rychlostmi nad 170 km/h.
|
|
L: provoz s častými rozjezdy a zastávkami.
|
|
žárovka
|
výkon
|
hlavní světlomety (dálkové/potkávací)
|
55/55
|
přední ukazatele směru/obrysová
|
21/5
|
|
|
boční ukazatel směru *
|
5
|
přední mlhová světla *
|
27
|
zadní mlhová světla *
|
21/5
|
brzdová a koncová světla
|
21/5
|
zadní ukazatele směru
|
21
|
zpětné světlomety
|
16
|
přídavné brzdové světlo
|
LED
|
osvětlení registrační značky
|
5
|
přední bodová světla *
|
10
|
osvětlení zavazadlového prostoru *
|
5
|
osvětlení odkládací schránky
|
5
|
osvětlení kosmetického zrcátka *
|
5
|
boční ukazatele směru *(vnější zpětné)
|
LED
|
*: je-li ve výbavě
|