Těžký život na vesnici aneb jak z ničeho stvořit mnoho

Na severu Koreji v podhorské oblasti žil Chung Ju-Yung v početné rodině na malé vesnici. Každý den vstával brzo ráno a celý den pracoval. Jediné, čeho se svým otcem dosahoval , bylo následné nakrmení rodiny a tak to šlo celé dokola. Jeho podnikatelský duch ho však nenechal chladným, věděl, že má na víc. Na počtvrté se mu povedlo utéct do Seoulu, kde 10 získával zkušenosti prací, které později použil pro své velké podnikání.

Bez rizika není úspěch

To, co dělalao Chunga tak vyjímečným, byla schopnost, pomocí níž dokázal rozpoznat nový a perspektivní druh podnikání, který znamenal další rozvoj skupiny Hyundai. Takovým příkladem je výroba polovodičů, jejichž zvládnutí je ve světě měřítkem průmyslové vyspělosti. Všichni odpoborníci, včetně vedení skupiny, se k jeho záměru stavělo odmítavě, ale Chung věděl co dělá. Díky tomu se jeho značně během následujících deseti let podařilo dostat mezi světovou špičku.

Neformálnost a úcta

Každý dobrý manager ví, že síla společnosti spočívá v jejích zaměstnancích. Chung Ju-Yung si toho byl moc dobře vědom. Osobně dbal na rozvoj pracovních sil. Věděl, že musí pracovat jen s pravými odborníky. Striktně také prosazoval rovnost mezi vedením a řadovým dělníkem. Sám šel příkladem a často zavítal na pracoviště. Žádný manager se nesměl povyšovat nad ostatní. Osobně rovněž znal situaci ve firmách a kontroloval realizaci významných zakázek jako pravý nefalšovaný úspěšný člověk.

Velký životní sen

Chungův sen se stal skutečností. Stvořil obří společnost se světovou působností. V roce 2001 skupina Hyundai byla tvořena třemi desítkami společností. Jejich aktivity jsou velmi různorodé. Od automobilové výroby, výstavbu dálnic, jaderných elektráren, obřích námořních lodí až po elektroniku a polovodiče, ekologické strojírenství nebo zařízení pro výzkum vesmíru.

Cesta na vrchol vedla přes automobily
V roce 1966 vznikla automobilka Hyundai Motor Company. Dnes jedna z nejznámnějších automobilek na světě. Díky velmi nízkému zájmu v Koreji neexistovaly výrobny aut, tudíž se museli dovážet – z Japonska. Chung Ju-Yung měl tak volnou ruku. Prvně se chtěl spojit s Fordem, který hledal partnera na montování aut, ale nakonec ke spolupráci nedošlo, protože Ford si diktoval na Chunga moc velký firemní podíl. Chung tedy vyrazil do Itálie, aby se sám naučil, jak stvořit co nejlepší vůz. Již v roce 1976 se na mezinárodním trhu objevil s prvním ryze korejským automobilem Pony. Po něm přišel Excel, který se už podíval i do USA a poté i do Evropy.


Tato kategorie neobsahuje žádný článek.